-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Gave til Nordsløyfas venner
Her er spesialutgaven mange har ventet på – Porsche 911 GT3 RS 4.0. En gatebil dyrket frem på racerbanen.
Mange av de 600 eksemplarene som skal bygges av denne bilen, får nok sin base i nærheten av Nürburgring.
Der er det ekte entusiaster, deriblant flere norske, som oppbevarer sine leketøy på spesialverksteder og i garasjer, bare for å hente dem frem og leke seg på Nordsløyfa noen ganger i året.
7:27
At 911 GT3 RS 4.0 blir leken er det liten tvil om. Den sekssylindrede, fireliters boxermotoren varter opp med 500 hester ved 8250 omdreininger. Det tilsvarer 125 hk per liter slagvolum – deres kraftigste, normalt pustende motor noensinne, ifølge Porsche selv.
Maks dreimoment er 460 Newtonmeter ved 5750 omdreininger, og den skal klare en runde på Nordsløyfa på 7 minutter og 27 sekunder. Fra stillestående kan speedometernåla passere 100 i løpet av 3,9 sekunder, og 200 på under 12 sekunder.
På diett
911 GT3 RS 4.0 er full av spesialiteter. Chassiset benytter komponenter som er typiske for racing. Minimal vekt er tema for alle detaljer, det være seg bøtteseter, panser og skjermer som et støpt i karbonfiber, bakvinduer i plast og vektoptimaliserte gulvmatter.
Klar for avreise veier bilen 1.360 kg, med full tank. Det tilsvarer 2,72 kg per hk, eller at hver hest skal skyve mindre enn tre kilogram. Da går det fort unna.
Porsche 911 GT3 RS 4.0 leveres som standard i hvitt. For å understreke sitt nære forhold til den suksessrike løpsbilen, 911 GT3, er den utstyrt med ekstra bred sporvidde og redusert bakkeklaring.
Bilen har kule detaljer som en gedigen bakvinge med aerodynamisk oppheng, doble eksosrør sentralt i hekken, samt en rekke aerodynamiske detaljer for å minske luftmotstand og øke marktrykk.
De første bilene kommer på markedet i Tyskland i juli. Der får den en markedspris på 178.596 euro. Skal du ha den på norske skilter, må du ut med et tilsvarende beløp i toll og avgifter. Ikke så rart norske eiere velger å plassere sine biler nær Nordsløyfa.