-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Norske spor hos Johnson Controls?
For 4 år siden viste Johnson Controls sin i3 interiørvisjon på Frankfurt-utstillingen. Den var sterkt norsk. Magne Ekerum Høiby het en av designerne. I år heter Johnson-modellen ie:3 (bildet). Hvor mye er tilbake fra den norske?
I dag jobber Magne sammen med Einar Hareide og de andre designerne der, og har fremdeles masse bildilla. Sist var det snakk om noe veldig kileformet, Lotus, tror jeg.Men noe nytt på Frankfurt-utstillingen har han nok ikke i år, selv om jeg er spent på hvor mye som er igjen av det interiøret han jobbet med for fire-fem år siden.Der var det mye morsomt, innvendig belysning, morsom grafikk og ikke minst seteløsninger og setekonstruksjoner – som er noe av det Johnson Controls ønsker å selge til bilprodusentene.Og siden de presiserer at i årets konsept ønsker de å vise deres siste innen blant elektronikk og batterier – der de også begynner å bli virkelig store – er det kanskje håp om at de har latt noe bli igjen.Men på den annen side, siden den gang har de blant annet kjøpt opp Recaro – så det er nok en og annen stolkonstruksjon derfra de gjerne vil presentere.Det som i parentes bemerket er helt utrolig, er at Recaro ikke har klart å overbevise den trege bilindustrien om at det er mye ved deres fantastiske lettvekts flyseter som burde kunne interessere dem.På flyinteriør-messen i Hamburg, en av de mest spennende designinteresse-utstillingene i verden – pleier Recaro alltid å ha noen helt utrolige løsninger. Synd at de skal være forbeholdt de som kan innrede en 737 etter eget hode.Batterisystemer med selskapets innovative (hva ellers?) Stop Start-system kommer også til å bli en del av årets presentasjon. Deres avdeling som heter Power Solution er også forsterket med nylige oppkjøp av blant annet batteriprodusenter. Så egentlig trodde jeg e’en i ie:3 betydde elektrisk. Men så viser det seg at årets demonstrasjons-konsept betyr Efficiency. Inspired Efficiency er navnet på hele prosjektet. La oss håper det blir vel så mye inspirasjon som effektivitet. Det siste har vi nok av andre steder.