-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Sko hører til en fransk konseptbil
Ingen tvil om at Citroën og Peugeot er veldig franske. Til konseptbilen HX1 ble det designet et eget par damesko. Og nå kommer det sko til DS3 Racing i et meget begrenset opplag.
Jeg fortalte såpass begeistret om Per Ivar Selvaags konseptbil for Peugeot, den som skal debutere i Frankfurt, at jeg helt glemte å fortelle om fottøyet.
Temaet hans, da han utviklet bilen, var Fransk Luksus. Og det skal jeg si han også fikk med på sidelinjen.
For han gikk til skoskaperen Pierre Hardy – skal du besøke butikken hans, må da langt inn i et av de diskrete galleriene som omkranser Jardin Royale, ikke langt fra Louvre i Paris.
Hardy, som virkelig kan være ganske funky, hans store høstschlager heter Discorama og er en hyllest til de litt mørke hybrid-diskotekene fra 80-årene, men som bildene våre her viser, kan han være ekstremt enkel og elegant også.
Hybrid
Som du ser, en superenkel, men ganske ekstrem, kilehæl under noe som definitivt krever en vakker fot. Men så viser det seg at denne skoen er like mye konsept, like mye Multi Purpose, som bilen til Selvaag.
For her kan man vippe unna hælen, og dermed får du et par flate slippers som er adskillig mer velegnet å bruke på pedalene, enn når den høye kilen er på plass.
Nå tror vi ikke akkurat at HX1 skal komme i produksjon i denne formen. Men det er et visst håp om at Pierre Hardy kommer til å tenke i limited edition-retning.
Gio Goi for DS3
Limited edition er også DS3 Racing skoen fra engelske Gio Goi. De er store på gatemote og har blant annet mye god grafikk på T-skjortene.
LES: Vår prøvekjøring av Citroën DS3 Racing
Dessuten er de ganske innovative når det kommer til markedsføring og events, selv om jeg ikke er sikker på at de ungdommene som stiller på Gio Goi Party i Brick Lane til uka er de samme som blir DS3 Racing-kunder.
Men Gio Goi har åpenbart falt for de svarte og oransje Citroën-signalene og lekt seg litt med materialfølelsen fra bilen og litt med visuelle styling-spor. Resultatet er i hvert fall blitt noen ganske lekre high tops i skinn.
De kommer ikke i mer enn 100 par til en pris på 120 pund. Noen selges over nett (www.gio-goi.com) men de fleste vil nok finnes i en popup butikk i Brick Lane, London, neste helg.