-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Ny Jensen fra ny fabrikk
Gamle jensen Interceptor lever godt i en fornyet utgave. Men nå kommer det også en helt ny Jensen. Den første nye på nesten 50 år.
I 1966 dukket Jensen opp med et nydelig stålkarosseri, der designen var signert Touring, og som de første årene ble bygget hos Vignale. Flott kombinasjon: engelsk nobel-bil med skandinavisk navn og italiensk design.
Så flott at den fremdeles bygges, med moderne drivlinje, og resten er nullstilt i en liten engelsk bedrift som du kan lese mer om her.
Nå kommer det imidlertid en melding fra CPP om at de skal begynne å bygge en flunkende ny Interceptor.
Det er lenge siden vi har hørt fra CPP – Coventry Prototype Panels. Men plutselig dukket det opp en melding forleden dag om at et eiendomsutviklingsfirma, Advantage West Midlands, hadde kjøpt opp de tradisjonsrike Jaguar-lokalene i Brown’s Lane, Coventry, sammen med CPP.
Det var ikke helt åpenbart hva de skulle med disse lokalene da. De har bygget en del Spyker, riktignok (les om det her) og ligger i forhandlinger om å overta denne hollenderen. Eieren har visst mer enn nok å gjøre i Sverige for tiden.
Dessuten har CPP satt sammen One-77 for Aston Martin, men den oppgaven er snart ferdig. Så hva skulle de med det store fabrikkanlegget?
Vel, alt kan nok ikke brukes til å bygge den nye Interceptor, for den virker ikke akkurat som noen storvolum-bil. Ikke en gang som en volum-bil på størrelse med Jaguar. Tvert om, CPP sier klart at her snakker vi Kostbar og Ultra-eksklusiv.
Bilen skal egentlig bygges av noe som heter Healey Sports Cars Switzerland, men de har altså overlatt hele oppgaven til CPP.
Om de har gått videre til Zagato for å få designet bilen – eller i det minste disse tegningene her, er også vanskelig å si, for her kjenner jeg ikke igjen ”håndskriften”. Men CPP har også et felles selskap med de italienerne som ”låner” Zagato-navnet - med full velsignelse fra den eksisterende Zagato-familien.
Det eneste konkrete vi i grunnen vet, er at bilen skal bygges på en helt ny alu-plattform med et helt nytt karosseri banket ut av aluminiumsplanker.
De regner med å vise de første utgavene sent neste år (høres ut som Paris-utstillingen) og senere skal vi få kjøre den. Men det ser ikke ut som om de første skal leveres til kunde før en gang i 2014.