-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Ny Jensen fra ny fabrikk
Gamle jensen Interceptor lever godt i en fornyet utgave. Men nå kommer det også en helt ny Jensen. Den første nye på nesten 50 år.
I 1966 dukket Jensen opp med et nydelig stålkarosseri, der designen var signert Touring, og som de første årene ble bygget hos Vignale. Flott kombinasjon: engelsk nobel-bil med skandinavisk navn og italiensk design.
Så flott at den fremdeles bygges, med moderne drivlinje, og resten er nullstilt i en liten engelsk bedrift som du kan lese mer om her.
Nå kommer det imidlertid en melding fra CPP om at de skal begynne å bygge en flunkende ny Interceptor.
Det er lenge siden vi har hørt fra CPP – Coventry Prototype Panels. Men plutselig dukket det opp en melding forleden dag om at et eiendomsutviklingsfirma, Advantage West Midlands, hadde kjøpt opp de tradisjonsrike Jaguar-lokalene i Brown’s Lane, Coventry, sammen med CPP.
Det var ikke helt åpenbart hva de skulle med disse lokalene da. De har bygget en del Spyker, riktignok (les om det her) og ligger i forhandlinger om å overta denne hollenderen. Eieren har visst mer enn nok å gjøre i Sverige for tiden.
Dessuten har CPP satt sammen One-77 for Aston Martin, men den oppgaven er snart ferdig. Så hva skulle de med det store fabrikkanlegget?
Vel, alt kan nok ikke brukes til å bygge den nye Interceptor, for den virker ikke akkurat som noen storvolum-bil. Ikke en gang som en volum-bil på størrelse med Jaguar. Tvert om, CPP sier klart at her snakker vi Kostbar og Ultra-eksklusiv.
Bilen skal egentlig bygges av noe som heter Healey Sports Cars Switzerland, men de har altså overlatt hele oppgaven til CPP.
Om de har gått videre til Zagato for å få designet bilen – eller i det minste disse tegningene her, er også vanskelig å si, for her kjenner jeg ikke igjen ”håndskriften”. Men CPP har også et felles selskap med de italienerne som ”låner” Zagato-navnet - med full velsignelse fra den eksisterende Zagato-familien.
Det eneste konkrete vi i grunnen vet, er at bilen skal bygges på en helt ny alu-plattform med et helt nytt karosseri banket ut av aluminiumsplanker.
De regner med å vise de første utgavene sent neste år (høres ut som Paris-utstillingen) og senere skal vi få kjøre den. Men det ser ikke ut som om de første skal leveres til kunde før en gang i 2014.