-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Her er Cadillacs BMW-utfordrer
Vi har servert noen glimt av den nye Cadillac ATS-modellen som skal utfordre de tyske premium-merkene. Nå er den endelig avduket.
Det er BMW 3-serie, Audi A4, Mercedes C-Klasse og dets like Cadillac nå ønsker å utfordre. Dermed satser de i en mindre klasse enn de har gjort tidligere, med unntak av forsøket de gjorde med den Saab-deriverte BLS for noen år siden.
Og Cadillac har seriøse internasjonale ambisjoner denne gangen. De fremhever lav egenvekt, bredt motorutvalg og avansert infotainment som viktige salgsargumenter.
ATS er bygget på en ny, lettvekts plattform og skal i salg fra sommeren som 2013-modell.
Sportslig
- Den er skapt for å være kjapp, smidig og morsom å kjøre. Med ATS utvider vi Cadillacs portofolio inn i et viktig globalt segment, sier Don Butler, visepresident for Cadillac marketing.
ATS viderefører merkets designspråk kalt Art & Science. Den er blant de letteste i segmentet med en egenvekt på 1542 kg, og den har tilnærmet 50:50 vektfordeling.
Nordsløyfa har vært flittig benyttet til testing, sammen med veier, racerbaner og laboratorier verden rundt.
VIDEO: Cadillac tester på Nordsløyfa
På papiret har ATS elementer som ofte fremheves av premium-produsentene: et avansert chassis med multilink bakaksel utført i høyfast stål, multilink MacPhersom frontaksel, førerstyrt FE3 sportschassis med Magnetic Ride, samt beltedrevet elektrisk variabel styring.
De som ønsker kan få ATS levert med Brembo bremser, og den kan også leveres med firehjulsdrift. 6-trinns manuell eller automatisk girkasse er valgfrie alternativer.
Spennende 2,0 Turbo
Tre motorer står programmet ved lanseringen. Standard er en firesylindret 2,5-liter som byr på 200 hk og et dreiemoment på 255 Nm. I tillegg har Cadillac en spennende nyutviklet 2,0-liters turbomotor på 270 hk / 353 Nm.
SE: Video om den nye turbomotoren
For amerikanere som normalt sverger til større slagvolum, tilbyr de en 3,6-liters V6 med 318 hk og 362 Newtonmeter. Innen europeisk lansering er sjansene gode for at vi også finner et dieselalternativ i ATS-serien.
De fysiske målene er for øvrig 464 x 180 x 142 cm over en akselavstand på 277,5 cm. At det ligger veldig nær målene på BMWs nye 3-serie sedan er neppe tilfeldig.
Det skal bli interessant å finne ut hvordan Cadillac ATS hamler opp med tyske konkurrenter etter hvert.
SE VIDEO AV CADILLAC ATS: