-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Lang omvei for Alfa
Viaggio skal den nye Fiaten hete. Det betyr reise. Og det er jommen sant, litt av en reise denne modellen har hatt.
Bilen debuterer på Beijing-utstillingen senere denne måneden. Det er en meget viktig modell for italienerne. Den skal gå i spissen for en ny invasjonsstyrke som skal sikre Fiat 300.000 salg der i 2014 – opp fra 1.500 i fjor.
Som alle andre store operatører i Kina, har også Fiat nå alliert seg lokalt. Og den nye Viaggio blir den første modellen som bygges på joint venture-bedriften de har stiftet sammen med Guangzhou Auto Company.
GAC forteller at de har planlagt en første runde med 140.000 biler per år, et tall som skal stige raskt til 250.000.
Viaggio skal komme på markedet allerede i høst og skal drives av en lokalt bygget utgave av Fiats 1,4-liters bensinmotor, både med og uten turbo. Den bygges ved en annen fabrikk GAC og Fiat har felles, også beliggende i Changsha.
Mange som møter Viaggio for første gang vil garantert kjenne den igjen. Det er nemlig ikke annet enn en Alfa Romeo Giulietta, slik den ble da den ble lansert som Dodge Dart (bildet) på Detroit-utstillingen i januar.
Den er nok en gang lettere modifisert for å treffe kineserne hjemme.
Fiat har hatt et par forsøk på å trenge gjennom den kinesiske mur. Først var det et samarbeid med Nanjing Auto – den parten de eide der solgte de til SAC i 2007.
Samme året forsøkte de å få til et partnerskap med Chery (som nå jobber tett med Jaguar/Land Rover). Det Fiat-forsøket gikk også i bøtta.
Etter det har Fiat overlevd på sitt vellykkede partnerskap med Chrysler i USA. La oss håpe de nå har funnet ut hvordan slike forbindelser skal organiseres, slik at også tredje Kina-forsøk ender bra.