-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mercedes tar av
Med nye A- og B-Klasse har Mercedes tatt viktige grep for å tiltrekke seg yngre kjøpere. Bilen vi har fanget her henvender seg nok primært til rike pappagutter.
De minste Mercedes-modellene har ikke fremstått som spesielt sexy biler, og kjøpegruppen har i stor grad bestått av gråhårede fruer og herrer. Men med lanseringen av de nye modellene - spesielt A-Klasse - håper de å kvitte seg med gubbestemplet.
Og de bør kunne lykkes – for her får man biler som med hensyn både til design og funksjon er mer like de konkurrentene, Audi og BMW, har oppnådd suksess med. Spesielt gjelder det nye A-Klasse som blir en direkte BMW 1-serie-utfordrer.
Og Mercedes skal tydeligvis utfordre de mest sportslige modellene fra konkurrentene i Bayern også. Her har Carparazzis fotografer fanget en lettere kamuflert AMG-utgave under testing – noe som er lett synlig på fete felger og sportseksos med to enderør.
Trolig får den betegnelsen A 25 AMG, og under testing har Mercedes hatt med en heftig Golf R som benchmark.
LES: Vår prøvekjøring av Golf R
AMG vil trolig trimme en 2-liters turbomotor til å yte mellom 320 og 350 hestekrefter. Denne vil de kombinere med en dobbel clutch girkasse og 4Matic firehjulsdrift.
Høres ut som en spennende ungdomsbil – men du kommer neppe særlig langt med et vanlig studentlån her. Så kanskje må Mercedes fortsatt slite med oss gråhårede?