-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Nissan presiserer
For et par uker siden skrev vi at Nissan skulle starte produksjon av Leaf i Europa, og at en modifisert utgave skulle får lenger rekkevidde og lavere pris. Nå har vi fått en oppklaring fra Nissan.
LES OGSÅ: Billigere og seigere Leaf
Kilden for vår artikkel var det anerkjente bransjetidsskriftet Automotive News, men ifølge Nissan var opplysningene som fremkom i artikkelen ikke helt korrekte. Vi formidler derfor en presisering som PR-sjef Marina Maneas Bakkum i Nissan Norge har kommet med.
Hun bekrefter at Leaf skal produseres ved Nissan-anlegget i Sunderland fra begynnelsen av 2013, men sier videre:
- Vi har ingen indikasjoner på at bilens eksteriør vil endres i forbindelse med at produksjonen flyttes til Europa.
- Det er heller ingen indikasjoner på at bilprisen vil endres. Det er mulig det etter hvert vil komme flere utstyrsversjoner av Leaf som da selvfølgelig vil ha ulike priser på linje med andre modellrekker, men dette er ingen prisreduksjon som sådan, fortsetter Bakkum.
Hun hevder videre at den informasjon hun besitter ikke antyder at Leaf vil få lenger rekkevidde når den europeiske produksjonen starter.
- Det er viktig for oss at våre nåværende og fremtidige kunder ikke får feilinformasjon og blir usikre i forhold til bilen de har kjøpt eller vurderer å kjøpe, sier Bakkum.
Hva angår fremtiden sier hun følgende:
- Nissan har investert kraftig innen feltet og fortsetter med forskning og utvikling av elbiler. Neste elbil som er på trappene er eNV200 der konseptbilen ble vist i Genève, og vi ser frem til fremtiden både hva gjelder nye modeller og ny teknologi med bedre kapasitet, men det er enda lengre frem i tid, avslutter PR-sjefen.