-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Her er første Qoros
Qoros har vi fortalt om tidligere, et nytt kinesisk bilmerke som skal debutere i Genève i mars. Her er den første modellen deres.
Det er et skikkelig lag med erfarne bilfolk det kinesiske selskapet har trommet sammen, og det er tydelig at de mener alvor med satsningen sin.
LES: Seriøs kineser til Genève
Nå slippes de første bildene av en modell i C-segmentet, også kjent som kompaktklassen. Og til å være kompakt virker GQ3 ganske rommelig – uten å kjenne detaljer kan det se ut som en bil i tilsvarende format som en Skoda Octavia.
Qoros fremhever sin unike og elegante design – nå skal man være forsiktig med å dømme basert på noen bilder, men så unikt er vel ikke dette? Vi har vel sett både koreanere og europeere som minner om GQ3.
De lover noe annet som ikke akkurat har preget kinesiske biler tidligere – nemlig at de regner med topp karakterer innen i sikkerhet i kinesiske så vel som europeiske krasjtester.
- Under utviklingen av bilen la vi vekt på å tilfredsstille kravene og forventningene fra dagens unge kunder, sier Volker Steinwascher, nestleder i styret for Qoros.
- Disse er meget sensitive med hensyn til design og kvalitet, sofistikerte brukere av teknologi, og insisterer på høy grad av sikkerhet. Som et helt nytt merke har vi fordelen av å kunne fokusere på å møte disse kravene, uten kompromisser og distraksjoner, fortsetter Steinwascher.
Qoros GQ3 skal som nevnt debutere i Genève. Salget starter i Kina i andre halvår, og den kommer til Europa mot slutten av 2013.
Designen skal danne mønster for fremtidige modeller fra Qoros som med tiden skal bli en stor familie med modeller i mange segmenter. Det eneste målet vi får oppgitt er en bredde på 1839 mm, og det er for eksempel 5 cm mer enn en Golf.
Interiøret setter ifølge Qoros nye standarder for kinesiske biler, og skal være på nivå med det beste fra Europa. Dashbordet preges av en stor 8-tommers touch screen med software som er utviklet internt i selskapet.
Skjermen skal erstatte en rekke brytere og knapper som preger interiøret i mange moderne biler, og herfra kan man styre navigasjon, underholdning, og en rekke av bilens funksjoner på samme måte som man betjener en smartphone.
Systemet setter føreren i stand til å bestille service, har en automatisk nødhjelp-funksjon i tilfelle en ulykke, avansert trafikk-overvåking og point-of-interest søk. Og selvsagt tilgang til sosiale nettverk.
Det avanserte og kraftige infotainment-systemet blir standard i alle GQ3-modeller.
Qoros forteller at modellbetegnelsen er godt gjennomtenkt siden en stor modellfamilie er planlagt. Alle sedaner vil ha en G som første element, Q for Qoros vil inngå i alle betegnelser, og 3-tallet markerer at bilen er i C-segmentet.
Etter verdenspremieren i Genève vil GQ3 stilles ut på Shanghai Motor Show i april.