-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Logisk GT86-utvikling
Noe av det beste med MR2, var at man kunne se rett opp. Riktignok var noen Targa-utgaver, men absolutt åpnere enn dagens GT86. Det skal det nå rettes på.
En av bilene på Toyota-standen blir en åpen GT86-utgave. Riktignok kalles den konseptbil, men Toyota mister jo enhver troverdighet hvis de ikke følger opp det prosjektet helt frem til kunden.
Nå har kjempekonsernet snakket så lenge om å lage biler med sjel at de bør gjøre noe med det. La oss kalle GT86 en slags forsiktig begynnelse (meget forsiktig – de nådde vel ikke en gang 5.000 av dem i Europa i fjor), og en åpen utgave vil vekke enda litt mer applaus.
Men hvis det er dette som representerer sjelen, er det ikke særlig imponerende fra en produsent som leverte i nærheten av 10 millioner biler.
De som kjenner bilen godt sier at den helt klart er bygget stiv nok til å fjerne taket. Det burde med andre ord ikke ta lang tid å få den i produksjon, hvis de virkelig vil. Og som denne skissen antyder, det er åpenbart ikke lagt stort arbeid i å endre skallet heller.
Vi regner med at det er stofftak – og håper at det ikke blir så veldig automatisk heller. En litt rå bil som GT86 Cabrio kan godt greie seg uten 32 servomotorer for å få taket på plass. Men det er vel å håpe for mye.
Det blir et annet konsept på standen også. I-Road kaller de den, og gir ingen andre informasjoner enn et foto ovenfra og beskjed om at dette er en tandem-besetet elektrisk bybil.
Sannsynligvis er det en oppfrisket utgave av den som het INSECT da Toyota viste noen slike greier i Tokyo i fjor. Som du kan lese mer om her.
Av matnyttige nyheter vil vel i hvert fall nye RAV4 og den nye lille IS’en til Lexus dukke opp. Begge allerede presentert i andre deler av verden – og på denne siden.