-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Futuristisk Volvo-design
Det ser ut som et kjempeinsekt som skal spise opp Volvoen din. Men i virkeligheten er det en greie som skal skaffe deg gratis pupp.
Volvo i Italia er såpass progressive at de ville ha en egen paviljong, enkel å montere og enda greiere å demontere, når de nå skal ut på et Road show med den nye V60 Plug-in Hybrid.
Sammen med The Plan – et av de bedre italienske arkitektur-bladene – gjorde de en konkurranse om den beste utstillingspaviljong-løsningen.
Samtidig var det et poeng at det man kom frem til også skulle kunne inneholde solceller slik at greia kunne produsere strøm til plug-in modulen.
Vinneren kom fra sol-staten California. Synthesis Design + Architecture heter selskapet, og de kom opp med denne løsningen som de kaller Pure Tension.
Den står helt fritt, en fantastisk konstruksjon som baserer seg på elastisiteten i et slags nett og i de karbonfiber-stakene som holder det hele oppe. Det hele kan oppbevares i et greit futteral og kan lett få plass i bagasjerommet på en V60.
Det blir ikke sagt noe om hvor mye effekt man får ut av dette arrangementet, men det er åpenbart at det blir plass til flere solceller her enn for eksempel på taket av en Fisker Karma.
Og det er helt åpenbart at den visuelle effekten blir formidabel. Det er ingen overraskelse når vi får vite at mannen bak både firmaet og prosjektet, Alvin Huang, har en fortid fra Zaha Hadids arkitektkontor. Disse organiske formene her har han fått i ryggraden for lenge siden.
Hvordan det ser ut i virkeligheten aner vi foreløpig ikke. Volvo i Italia forteller at dette forslaget ble valgt i konkurranse med 150 andre fra hele verden.
«Visuelt trøkk, høy kvalitet og teknologiske fremskritt både gjennom form, materialer og funksjon» var hovedårsakene til at det var dette som ble valgt.
Og de føyer til at første gang Pure Tension blir offentlig er når de skal vise V60 Plug-in ved et arrangement i Roma i midten av september.
(Hadde jeg vært Volvo hadde jeg tjuvstartet og vist det på bilutstillingen i Frankfurt. Dette ser ut til å være altfor bra til at Volvo Italia skal få lov til å beholde det som sin egen, lille spesialitet.)