-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
På pinne for folket
Du må ikke spise med pinner for at de tre testbilene skal falle i smak. Det holder at du har behov for en praktisk familiebil med god plass. Disse tre stasjonsvognene fra asiatiske produsenter er ujålete og rommelige.
Først publisert i Bil 5-2013.
Både Toyota Avensis og Hyundai i40 har vært med oss i test tidligere, mens Mazda6 er helt fersk.
Ved første øyekast kan det virke som om det dreier seg om en ansiktsløftning av Mazdas rommelige stasjonsvogn, men i virkeligheten har konstruktørene laget en ny bil, noe som blant annet understrekes av at akselavstanden er økt med 5 centimeter fra forgjengeren.
I denne bilklassen er det diesel som dominerer, så vi har valgt alle tre testbilene med relativt kraftige dieselmotorer. For eksempel er dieselandelen på i40 hele 98 prosent så langt i år. Men for å ha nevnt det, både Avensis og Mazda6 har noe høyere bensinandel blant de bilene som er registrert hittil i år.
Alle tre er rommelige, ujålete forhjulsdrevne stasjonsvogner som er velegnet som både firmabiler og familiebiler - de dekker et transportbehov for folk flest.
At det er snakk om tre asiater skal vi ikke trekke for langt, for eksempel er Hyundai i40 utviklet og designet i konsernets europeiske senter i tyske Rüsselsheim, mens Avensis er utviklet ved Toyotas designsenter i Frankrike og produseres i Derbyshire i England.
LES VIDERE:
- Innledning
- Hyundai i40
- Mazda6
- Toyota Avensis
- Vårt valg
- Testvurdering og poeng Hyundai i40
- Testvurdering og poeng Mazda6
- Testvurdering og poeng Toyota Avensis