-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Bytryner
Trenger du en ekstra stor håndveske, eller accessoirer til en dag på byen – har du kommet til testen for deg.
Først publisert i Bil 6-2013.
Fiat 500 definerte hva en bybil skulle være da den ble lansert. En Vespa for fire, akkurat så chic som bare en liten italiener kan være. Det var i 1957, da originalen ble lansert.
Frem til den ordinære produksjonen ble lagt ned i 1975 rullet over fire millioner småbiler ut fra fabrikkene i Torino, Desio og Palermo. I 2007 kom den tilbake i en moderne tolkning av originalen. Et av få eksempler på at retrodesign kan fungere også for en bil.
Opel er heller ikke fremmed for småbiler, men sammenlignet med den originale 500en er både etterkrigs-Kadett og selv første generasjon Corsa å regne som store biler.
Nå er Adam på plass, et forsøk på å løfte imaget til Opel ytterligere ovenfor lattegenerasjonen, spørsmålet er hva den har å spille på – når den ikke har historien og imaget Fiat kan kaste i potten.
Det var naturlig å ta Fiat 500 Twinair og Adam Slam ned på Grünerløkka og en runde opp Karl Johan, for å se hvem som fant seg lettest til rette. Samtidig syntes vi det var viktig å teste dem også ute på lande- og motorvei for å se om de kan fylle rollen som en fulltidsbil.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Vårt valg
- Testvurdering og poeng Fiat 500
- Testvurdering og poeng Opel Adam