-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Renault med drone
Ikke før nå, på bilutstillingen i Delhi, India, har Renault lansert en konseptmodell på utsiden av Europa. De har med en annen verdensnyhet også.
KWID er det muntre navnet på Renaults nyeste konseptbil. Dette må være et av konsernets mest internasjonale forslag, det stammer både fra Technocentret utenfor Paris, fra Renaults Studio Design i Brazil, samt fra Renault Design India – men oppgaven var hele tiden å foreslå en bil for India.
Det er mye å merke seg her. For eksempel at den er utstyrt med sentral førerposisjon, med to passasjerer på hver side litt bak. Dessuten er det plass til ytterligere to helt bak, altså en 1+2+2 seter.
Ikke dumt med sentralstyring på et kontinent der man egentlig aldri vet om det kjøres på høyre eller venstre side.
Fuglereder
Setene er også verdt litt applaus. De ser ut som fuglereder, med stropper på kryss og tvers over seterammene. Den opprinnelige 2CV demonstrerte hvor komfortabelt dette kan være – og hvor lite det veier, og hvor lite innvendig plass en slik konstruksjon opptar.
Bilen er også utstyrt med high-tech innslag som man skulle tro passet bedre på avanserte markeder enn for det indiske, men på den annen side - det er kanskje nettopp her slikt vil komme til nytte?
Flying Companion heter det, en drone som letter fra bakenden av taket og kan styres fra en pad midt på dashbordet. Ved hjelp av den, og et integrert GPS-system, kan føreren lett holde øye med trafikkforholdene og planlegge ruten sin etter hva drone-kameraet forteller.
På høy tid, jeg må si jeg lenge har lurt på når vi skal se drone-møter-bil. At det skulle skje i India, var derimot en overraskelse.
Z.E.-klar
Det lille vi vet om innmaten er at den er Z.E.-klar, den kan med andre ord utstyres med batteripakke og hjulmotorer. Men nå er den drevet av en 1,2-liters bensinturbo, som driver gjennom en twin-clutch transmisjon.
Det er masse elektrisk åpning av dørene og regulering av forsetet og slikt og alt som skal til av nett-muligheter er på plass.
På tross av at den ser ut som en skikkelig 4x4-utgave er den «bare» forhjulsdrevet.
Jeg syns farge-valget er så kult. Det matte grå og det gule er jo også Renaults eget Corporate fargekart, og det viser seg at det gjør seg veldig godt på en bil som denne.
KWID er en modell jeg håper de kunne ta med seg til Genève om noen uker. Det får ikke hjelpe om den er spesielt designet for et Langtvekkistan.