-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Facelift for Scirocco
Den ble lansert i 2008 og er blant de eldste medlemmer i Volkswagen-familien. Men mens vi venter på en ny generasjon Scirocco, får den eksisterende modellen en facelift og tekniske oppgraderinger.
Om noen uker er det 40 år og nesten en million biler siden første generasjon Scirocco ble lansert, det skjedde på Genève-utstillingen i 1974. Hva er vel mer naturlig enn at vi møter en oppgradert utgave på årets messe?
Trolig tar det ytterligere 2-3 år før neste generasjon Scirocco lanseres, derfor tar man nå noen kosmetiske grep samtidig som teknikken oppgraderes for å møte utslippskravene i EU6 som innføres til høsten.
Ekstreriørt er det front og hekk som får de største endringene, men blant annet nye lys. Interiøret får også et løft, samtidig som utstyrslisten er oppdatert og mer rikholdig enn tidligere.
Seks motorer står på programmet, og de nye motorene har inntil 19 prosent lavere forbruk, samtidig som effekten er økt. Et element i så måte er at modeller med inntil 220 hk får stopp/start som standard.
Størst effektøkning får de som velger en 2,0 TSI med 180 hestekrefter – denne erstatter nemlig den tidligere 1,4 TSI med 160 hk.
Toppmodellen, Scirocco R, har med 280 hestekrefter 15 fler enn forgjengeren.
Scirocco produseres ved en portugisisk fabrikk nær Lisboa, og den «nye» modellen kommer på markedet på ettersommeren.
Motor: | Effekt: | Økning: | Forbruk | CO2 |
1.4 TSI | 92 kW / 125 hk | (+ 3 hk) | 0,54 l/mil | 125 g/km |
2.0 TSI | 132 kW / 180 hk | (+ 20 hk) | 0,60 l/mil | 139 g/km |
2.0 TSI | 162 kW / 220 hk | (+ 10 hk) | 0,60 l/mil | 139 g/km |
2.0 TSI | 206 kW / 280 hk | (+ 15 hk) | 0,80 l/mil | 187 g/km |
2.0 TDI | 110 kW / 150 hk | (+ 10 hk) | 0,41 l/mil | 107 g/km |
2.0 TDI | 135 kW / 184 hk | (+ 7 hk) | 0,43 l/mil | 111 g/km |