-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer




















































































Morgan 2014!
Når jeg går bortom Morgan-standen på en bilutstilling, er det ikke for å oppleve store nyheter. Det er for å applaudere noen som er like tradisjons-sterke som Porsche 911. Men hva fant jeg? Jo, en 2014-modell.
Det er herlig med noen som klarer å tviholde på tradisjonene som Morgan. Riktignok slår de til med en stor BMW-motor, eller limt aluminiums-chassis nå og da. De forsøker seg til og med på strømlinjer.
Men det er den klassiske Morgan, den som forholdsvis nylig (60-åene?) fikk rund radiator, men som ellers har holdt på formene fra de gikk over fra tre til fire hjul en gang på 30-tallet, som fortsatt er melk og brød.
Men så begynte ryktene å gå om at de jobbet med en ny Plus 4 til Genève-utstillingen. Det ble bekreftet i Autocar, «vår kraftigste Plus 4 noensinne» sa en talsmann for fabrikken.
Det hørtes ut som bomber og granater. For Plus 4, med sine så vidt over 900 kilo og karosseriramme snekret på limtre fra Moelven (sist jeg var på fabrikken), klarte seg utmerket med 2-liters firesylindret Ford med 145 hk.
Og, ganske riktig, der står jeg og ser ned på en Plus 4. 2014-modell står det. Og med liten skrift sto det hva det dreide seg om:
Nå er vi på 927 kg, nesten ingen endring, men hele 154 hestekrefter. Et meget bedre kraft/vekt-forhold. 0-100 på 7,5 sekunder og toppfart på ca. 190.
Jeg skal si verden går fremover. Hos Morgan, heldigvis, med meget små, nesten umerkelige skritt.
De hadde forresten oppgradert trehjulingen også.
Og siden det som vanlig ikke er særlig mer å fortelle derfra, og vi ikke skal rippe opp i sørgelige registreringstall her hjemme (fabrikken klarer allikevel å bli kvitt ca. 1000 biler/år), kan vi kanskje kaste oss ut i en orgie av ferske bilder fra den mest tradisjonsrike bilbyggeren i hele verden.