-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Dansk Superbil
Etter å ha jobbet med ideen sin siden 2007, står Troels Vollertsen i Genève med to produksjonsbiler på standen. 2,69 til 100!
Vi har Grunnlovsfeiringen. Danskene, svenskene og finnene har spennende biler på Genève-utstillingen.
At det danske flagget skal vaie her er ganske nytt. Og at det skal vaie på en så høy stang er sensasjonelt. Men fortjent. Denne bilen, Zenvo ST1 heter den, er blant de fem raskest akselererende produksjonsbiler noen gang.
Og dette med produksjon er også interessant, for de to bilene som står i Genève nå er byggenummer 8 og 9.
I realiteten er det først i 2013 man begynte å levere ut disse bilene. Det har vært justert og konstruert, og finpusset og tilbake til tegnebrettet til langt inn i fjoråret også.
Men da følte man seg på så sikker grunn at byggingen kunne starte. Og da snakker vi blant annet en 6,8-liters V-åtter som kombinerer både turbo og kompressor og som gir 1104 hk og 1430 Nm. Og en toppfart som er elektronisk begrenset til 375 km/t.
Kresen på kundene
Vollertsen har bestemt seg for bare å selge til kunder han kan godta – eller skal vi heller si godkjenne. Et brutalt kjøretøy som dette skal ikke havne i gale hender, eller hos en med gal mentalitet.
Skjønt brutalt? Vi blir fortalt at bilen er en engel å håndtere i lave hastigheter også. Da går den i en low-power modus og er fullstendig temperamentsløs.
Og jeg har bestemt meg for at jeg ennå ikke vet om jeg liker det brutalt/organiske eksteriøret. Det tyder bra, ting jeg liker med en gang blir veldig fort ganske kjedelig.
Krevende harmonisering
Det som har tatt spesielt lang tid nå på slutten, er å få interiøret opp på et nivå som harmoniserte med resten av bilen, forteller Vollertsen. «Men nå har vi en praktfull oppskrift med Alcantara og aluminium som virkelig formidler inntrykket av en sann Grand Tourer.
Samtidig som han selvfølgelig tilbyr skreddersøm for dem med spesielle ønsker. «Vi kan gjøre svært meget, men det bør ligge innenfor vår oppfatning av Rå Luksus», sier han.
Nå er det to eiere som har fått sine biler, og flere venter på sin. Og selv venter jeg bare på å få besøke opprinnelses-stedet. Jeg har en følelse av at det ikke kommer til å bli lenge til.
Se herrene bak Zenvo i Jay Leno’s Garage: