-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
Rullende konsept
I Genève viste Mazda Hazumi Concept som en forsmak på nye Mazda2. Her er en nesten identisk bil på test i nærheten av Frankfurt.
At bilen befinner seg i Frankfurt-området er ingen stor overraskelse – det er nemlig her Mazda har sitt europeiske R&D-senter.
Alle som så Hazumi på bilutstillingen i Genève, var enige om at den så ganske så produksjonsklar ut. Det som fortsatt gjorde den til et konsept, var detaljer i eksteriør og interiør som raskt kan skiftes ut.
Og her er den altså ute på testtur, godt innpakket i psykedelisk kamuflasje.
Nye Mazda2 blir fjerde medlem i Skyactiv-familien etter CX-5, Mazda6 og Mazda3. Det innebærer blant annet et utvalg moderne drivlinjer for bensin og diesel.
Dessuten er modellene lettere enn sine forgjengere, noe som kan være en utfordring for Mazda2 som ble slanket kraftig ved forrige generasjonsskifte.
Hazumi sto utstilt med en 1,5-liters dieselmotor i Genève, og det er en motor Mazda kan trenge til sine kompakte modeller, som supplement til 2,2-literen de allerede har. Den 1,6-literen de har benyttet de siste årene er produsert av PSA.
Produksjonen av nye Mazda2 starter til høsten, og de første bilene kommer til Norge rundt årsskiftet.