Ford C-Max: Her er nye C-Max - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
25 bilder i galleri
Her er nye C-Max
Det hagler med nyheter fra Ford om dagen. Etter ansiktsløftet Focus og helt ny S-Max, følger nå oppdaterte utgaver av C-Max og Grand C-Max.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2019).

Twitter RSS
bsgif

Disse modellene deler plattform og komponenter med Focus, så det er naturlig at de overhales samtidig med Fords Golf-utfordrer.

C-Max-familien vil for første gang være utstyrt med Fords nye 1.5-liters EcoBoost-bensinmotor og 1.5-liters TDCi  ECOnetic-dieselmotor, som kan skilte med CO2-utslipp ned i 99 g/km.

- C-Max er kjent for sin kombinasjon av god drivstofføkonomi, intuitiv betjening og en fleksibel og romslig interiørløsning. De nye modellene har et komfortnivå som normalt er å finne i mer påkostede biler, sier Stephen Odell, adm. direktør for Ford i Europa.

Generasjon tre
Ford lanserte C-Max for første gang i 2003 og har siden den gang solgt over 1,2 millioner i Europa. Dagens utgave kom på Paris-utstillingen i 2010 og får nå en så omfattende oppdatering at Ford velger å kalle den tredje generasjon.

Kundene kan fortsatt velge mellom 5-seteren C-Max og 7-seteren Grand C-Max. Sistnevnte har skyvedører og flyttbar andre seterad – noe som gir bedre komfort, plass og fleksibilitet.

Eksteriørt er oppdateringene mest synlige i fronten, med Fords særpregede, Aston Martin-inspirerte grill.

Interiøret i de nye modellene er i tråd med de designendringene som allerede er gjennomført for den "nye" Focus-modellen

Den mer intuitive utformingen har færre knapper og brytere, mens den nye svarte innredningen og kromdetaljene bidrar til et renere og mer moderne uttrykk.

Stillere og tryggere
Støy og vibrasjoner er ifølge Ford redusert gjennom bruk av tykkere sidevinduer og mer absorberende tetninger rundt bakluken og bakspeilet. Motorrommet er fylt med lyddempende materiale for å redusere motorstøy.

Den nye C-Max-familien er utstyrt med avansert Ford-teknologi som hjelper føreren med å unngå eller redusere omfanget av ulykker – fra riper og bulker ved parkering til mer alvorlige kollisjoner i høyere fart.

Ford har også forbedret Active City Stop, som benytter sensorer foran på kjøretøyet til å avdekke stillestående objekter på veien foran bilen, og som klargjør bremsene hvis kjøretøyet nærmer seg et objekt altfor raskt.

Hvis føreren fortsatt ikke reagerer, reduserer systemet turtallet og aktiverer bremsene for å redusere kollisjonseffekten. Nye C-Max har et avansert system som fungerer ved hastigheter på opptil 50 km/t.

Smartfon-klar
Den nye C-Max-familien er utstyrt med Fords stemmeaktiverte kommunikasjonssystem SYNC 2, med 8-tommers høyoppløst berøringsskjerm i farger og avansert stemmestyring for betjening av lyd, navigering, klimaanlegg og tilkoblede mobiltelefonfunksjoner.

Navigasjonssystemet støttes av karttjenesteleverandøren HERE og har delt skjerm med detaljerte visninger i gatekryss, oppleste gatenavn, visning av motorveikryss i 3D, visning av landemerker og tilgang til Michelins guidebøker.

Effektive drivlinjer
Nye C-Max kan skilte med inntil 20 prosent lavere CO2-tall og har for første gang Fords Auto-Start-Stopp-teknologi som standard på EcoBoost-bensinmotorer og 2.0-liters TDCi-dieselmotorer.

Motorsortimentet i den nye familien utvides til å omfatte Fords nye drivstoffeffektive 1.5-liters EcoBoost bensinmotor med 150 og 182 hestekrefter.

Den kan også leveres med Fords nye 1.5-liters TDCi-dieselmotor, som leverer 95 eller 120 hk, samt en ny ECOnetic-utgave som i 5-seteren C-Max får et forventet CO2-utslipp på 99 g/km.

I tillegg vil C-Max-familien fortsatt tilbys med 1-liters EcoBoost bensinmotorer med 100 eller 125 hestekrefter.

5-seteren C-MAX og 7-seteren Grand C-MAX kommer for salg i Europa i 2015. 

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: