BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift
BMW 6-serie facelift

Forsiktig facelift for 6-serie

BMW entrer 2015 med å friske opp 6-serien. Coupé (F13), kabriolet (F12) og Gran Coupé (F06) får alle oppgraderinger.

Publisert Sist oppdatert

Det er ikke revolusjonerende endringer 6erne går gjennom, men så var ikke bilene noe dårlig i utgangspunktet heller.

Det dreier seg derfor mer om mer standardutstyr, nye materialer og små endringer i lykter og støtfangere – ting som nærmest er en 1-2-3-hurtigveiledning for ansiktsløftninger.

Blant annet er nå LED-lys standard, mens automatiske fjernlys med antiblendingsfunksjon er option. Blinklysene foran er flyttet opp over hovedlyktene som øyenbryn.

Lenger ned har luftinntakene smeltet sammen, og gir inntrykk av at det er ett bredt inntak i hele bilens bredde. BMW er blant de absolutte mesterne når det gjelder å få mye ut av lite i PR-snakket sitt. Blant annet åpner de et eget avsnitt med å fortelle at nyregrillen nå har ni stolper – ikke ti, som tidligere. Dette er selvsagt for å «understreke motorenes kraft med hvor mye kjøleluft de trenger».

Jaja.

Lakk og lær

iDrive oppgraderes til siste skrik, og kan selvsagt kobles til det store, vide internettet for å finne info man (sannsynligvis ikke) trenger – og head-up displayet viser mer grafikk enn noen gang før.

Viktigere er det nok at sikkerhetsfunksjonene har fått seg en boost. Autobremsen skal kunne stoppe helt fra opp til 60 kilometer i timen, enten det er biler eller fotgjengere i veien.

Motorutvalget blir det samme som før, men alle motorene skal være litt snillere på drivstofforbruket.

Kirsebæret på 6-serie-kaka er fortsatt M6, med sine 560 hestekrefter og 680 Newtonmeter. Null til hundre på 4,2 sier sitt.

Men kanskje kunne det være gøy å «anbefale» 650i? 450 hestekrefter fra V8-motoren sørger for at 0-100 unnagjøres på 4,6 – og samtidig unngår man stempelet man kan risikere å få med en M-bil.

Bare husk å krysse av for et av de få valgene på BMWs ekstrautstyrsliste som er gratis – «badge deletion» – så har du en fantastisk kjøremaskin uten at noen trenger vite om det.

Perfekt.

Powered by Labrador CMS