-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Buicks kinesiske Opel
Overraskelser på bilutstillinger er det langt mellom. Buicks Avenir var en slik.
Buick er en kjempemerke i Kina, og denne konseptbilen er opplagt ment å vekke litt interesse der. Men den er samtidig et spennende eksempel på det som med tiden kan bli et enda tettere samarbeid mellom Buick og Opel.
Når man ser på både de store linjene, en skikkelig fastback med proporsjoner som sier tydelig fra at her er det ikke noen femi greier med forhjulsdrift og andre pingledetaljer, samtidig som du har en rekke nydelige detaljer – ikke minst Riviera-hekken, er det ikke vanskelig å se denne for seg som en Opel heller.
Bortsett fra størrelsen. Den er bygget på GMs kommende Omega-plattform og med 520 cm er den lenger enn en Cadillac Escalade.
Internasjonal
Men denne er altså i stor grad utviklet av Mark Adams og hans team i Tyskland (som også er sterkt opptatt av å designe de minste Chevroletene fra Korea) og er en del av det arbeidet som nå gjøres under Michael Simcoe som er designoverhodet for GM International Operations.
Og hvis du syns du ser litt Holden-muskler i denne bilen, så vit at Simcoe for ikke så lenge siden var sjef for Holden design.
Et par spennende detaljer er at Buick-fronten er endret i forhold til det tradisjonelle uttrykket nå.
Klassisk
En stor kjeft som, for tradisjonalistene, bringer tankene tilbake til den ikoniske Wildcat II drømmebilen. Det får ikke hjelpe at den stammer fra helt tilbake til 1954 – det har vært en milepæl i Buicks designhistorie i alle år.
Samtidig har de hentet tilbake det gamle «våpenskjoldet» til Buick, tre-farget, tre skjold og antydninger av vingeform rundt. De store LED-lampene gjør sitt til å aksentuere den nye fronten.
Sannsynligvis er dette en teaser på den neste generasjon LaCrosse. Men selv om den ikke blir til noe, vil den bli stående som en av de mer vellykkede fra NAIAS 2015.