-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Amerikas takløse Astra
Snø utenfor dempet ikke begeistringen for den nye Buick Cascada.
Det er egentlig rart at Buick ventet i 25 år før de åpnet taket igjen. Denne cabrioleten kunne de jo egentlig hatt for flere år siden, Opels Cascada debuterte i Paris i 2012 – og Buicks versjon er helt identisk med den europeiske.
Ikke en gang fronten er endret – heldigvis. Og heller ikke navnet.
Da Buick overtok Insignia og kalte den Regal, og Mokka som de døpte Encore, la de på den obligatoriske fosse-grillen, og de fire tradisjonelle åpningene i panseret. Cascada klarer seg godt uten de detaljene.
Stort potensial
Sannsynligvis er det er levende marked for denne type avslappete kabrioleter uten sportslige ambisjoner og uten noen he-man assosiasjoner. Den åpne Chrysler 200 var jo en slik bil, men den finnes ikke mer.
I USA-versjonen vil denne få en 1,6-liters turbomotor som gir 200 hestekrefter og som faktisk også har en overboost-mulighet. 6-trinns automat og forhjulsdrift og egentlig den komplette Astra-oppskrift som slett ikke er ukjent i USA. Men der heter den Buick Verano.
2+2 og 17 sekunder på å droppe taket vil nok være av større interesse for de potensielle kundene.
Det som er overraskende er at det har tatt så lang tid å hente den til USA. For dette er en av de første bilene som ble utviklet for å bli en del av GMs globale portefølje.
Forseggjort
Men egentlig bør det føyes til at den nye standen Buick har designet og bygget til Detroit-utstillingen i 2015 vekker begeistring.
Stand-utforming har ikke akkurat hatt første prioritet der – men nå har Buick egne designere tegnet et bølgende landskap av spennende vegger og med en fargeskala som virker nesten monokrom, i svart, grått og hvitt.
Men i stedet for å virke kaldt er de organiske formene med på å gi følelse av varme og velkomst.
Standene bilene er montert på har det samme uttrykket, de er vinklet oppover og skaper et liv som ikke har vært der før.
Detroit har i stor grad kunnet oppfattes som en glamorøs parkeringsplass. Det er hyggelig at noen av de virkelig store deltakerne har tatt tak i det.