Range Rover Evoque
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque

Oppfrisket Evoque

Fire år etter debuten viser Land Rover nå frem en oppdatert Range Rover Evoque.

Publisert Sist oppdatert

Design er utvilsomt en av Evoques aller sterkeste sider og en viktig grunn til at den har blitt Land Rovers raskest selgende modell. Siden introduksjonen i 2011 er det produsert 400.000 biler, og det toppet seg med 125.000 biler i 2014.

I Norge ble det ifølge OFV registrert 247 nye Evoque i 2014, noe som gjorde den til merkets bestselger, knepent foran Range Rover Sport med 244 eksemplarer.

Oppdaterte motorer, ny kosmetikk og nytt tilleggsutstyr er bant endringene på modellen som skal vises i Genève neste uke.

Økt sikkerhet og komfort
Bilen har endelig fått autonom nødbremsing (city break) som skal forhindre kollisjoner i hastigheter under 50 km/t og redusere skadeomfanget i hastigheter inntil 80 km/t. Det burde være en selvfølge for biler i dette segmentet i 2015.

Interiøret har fått nye seter og dørforinger samt nytt infotainment-system med 8-tommers berøringsskjerm. Blant nyhetene på utstyrsfronten er adaptive LED hovedlykter.

Ingenium heter den moderne dieselmotoren Jaguar Land Rover har utviklet. Den firesylindrede dieselmotoren er 20-30 kg lettere enn forgjengeren og leveres i to effektgrader – med 150 eller 180 hestekrefter.

Førstnevnte har et snittforbruk på 0,42 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 109 gram per kilometer. Dermed er den 18 % mer effektiv enn forgjengeren med tilsvarende effekt.

For 180-hesteren oppgir Land Rover et forbruk på 0,48 l/mil og CO2-utslipp på 125 g/km.

Mange valgmuligheter
Det tilbys og en 240-hesters bensinmotor som gir Evoque en aks-tid på 7,6 sekunder og en toppfart på 0,78 liter på mila.

Range Rover Evoque skal tilbys i fem utstyrsnivå, og du kan i tillegg velge mellom 16 utstyrspakker. Det er med andre ord gode muligheter for å få svidd av noen hundre tusen på toppen av selve bilprisen.

Importøren lover at prisene på nye Evoque blir omtrent på nivå med dagen modeller.

Priser og data for Range Rover Evoque (dagens modell)

Powered by Labrador CMS