-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Spansk fullblod
Jeg har vært begeistret for folkene bak GTA Spano – og bilen deres – fra jeg traff dem for første gang i Genève for fire år siden.
Enkle, greie folk, med egen V10-motor, egen kullfiber monocoque og «mer enn 370 km/t» gjemt bort i en bisetning, er sånt som etterlater spor.
I år hadde de forresten blitt litt mer utadvendte. De hadde vel den modellen, russiske Julia, med utstillingens heftigste platåsko.
Les hva vi skrev om GTA Spano etter vårt første møte i 2011
Men glem det, fremdeles snakker vi om en bil som hadde forstått masse av McLaren-uttrykket, før McLaren var kommet på banen. Den var utstyrt med en V10 motor med masse turboer og med påståtte 925 hester, som jeg ikke vet hvor kommer fra.
Jeg mener, man er vel ikke en liten gjeng entusiastiske spanjoler og bare mekker ferdig en hi-tech V10 motor på 8 liter. Og målene stemmer ikke med Viper.
Selvopptatt
Nå stemmer vel ikke alt det andre i årets pressemeddelelse heller:
«I dag var Spania GTA sentrum for oppmerksomheten på den prestisjefylte bilutstillingen i Genève. Lanseringen av GTA Spano var den ledende hendelsen for internasjonale media og fagfolk fra bilindustrien denne første dagen av den sveitsiske bilutstillingen» sto det i noe som var sendt ut god tid i forveien.
Kanskje litt for selvopptatt, men jeg bruker gjerne mye tid hos dem allikevel.
For i år var karosseriet lettere revidert, bruk av smart grafikk fremhevet dynamikken i linjene enda mer.
I rute
7-ttrinns klikk-klakk kassen var nydesignet. Og i monocoquen hadde man bygget inn nye materialer, blant annet titan. Det ble påstått at det blant annet ga en stivhet på 73.800 Nm/grad, i så fall enda bedre enn hos Königsegg.
De påstår også at de er i rute med de 99 bilene de har sagt de skal bygge, og at de sågar har begynt å tenke på neste modell.
For meg er det mer interessant å få kombinert en Spaniatur med et par dager ekstra nær Valencia. For denne bilen vil jeg veldig gjerne få med på CV’en min.