-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Skoda utvikler ny SUV
Skoda er i ferd med å utvikle en ny SUV som skal i salg om et par år. Her er en bastard på test.
Bildene viser en såkalt «test mule» - altså en prototyp, eller en bastard som er sammensatt av forskjellige biler. Så selv om dette ser ut som en nokså ordinær Yeti, er det noe annet som skjuler seg under skallet.
Kilder hos Skoda har bekreftet at en SUV større enn Yeti er under utvikling, og at denne blir en viktig brikke for å oppnå det globale salgsmålet på 1,5 millioner biler i 2018. Internt bærer bilen kodenavnet A-Plus-SUV.
Tiguan-basert
Spionbildene viser at den kommende modellen er vesentlig lengre og litt bredere enn Yeti. Teknisk har nykommeren mye til felles med neste generasjon Tiguan som trolig debuterer i Frankfurt til høsten.
Skodaen blir tilgjengelig som 5- og 7-seter, og den blir priset for å konkurrere mot modeller som for eksempel Kia Sorento og Hyundai Santa Fe.
Det påstås at bilen får gode terrengegenskaper «på nivå med en Land Rover», og med en lengde på 460 cm blir den rundt en desimeter lengre enn Tiguan.
2- og 4-hjulsdrift
Det er jo masse alternative drivlinjer å velge mellom i VW-systemet, men våre kilder mener Skoda vil gå for to dieselmotorer og to bensinvarianter i området 140 til 185 hk, der de minste motorene kombineres med forhjulsdrift mens de største får firehjulsdrift.
Den nye SUV-en vil hente designstrekk fra eksisterende modeller, inkludert Yeti, ispedd trekk fra flunkende nye Superb og muligens fra Vision C Concept som ble vist i Genève i fjor.
Skoda har hatt en fin salgsvekst de siste årene. I 2014 klarte de for første gang å produsere en halv million biler på et halvår, og de skal øke takten med ytterligere 50 prosent innen utgangen av 2018.