-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Mini stasjonsvogn
Når kamuflasjen begynner å ramle, betyr det at lanseringen nærmer seg. Her er neste Mini Clubman.
Trolig skjer den offisielle debuten på bilutstillingen i Frankfurt til høsten. Men vi har allerede fått klare indikasjoner på at andre generasjon Mini Clubman blir en helt annen bil enn dagens modell som har vært på markedet siden 2007.
Les om: Clubman i GranTurismo
Nå som kamuflasjen er i ferd med å fall får vi bekreftet at nye Clubman er svært lik konseptbilen vi møtte på fjorårets Genève-utstilling. Det er ikke uvanlig at Mini / BMW legger sine konseptbiler tett opp til produksjonsmodellene.
Blir voksen
Og vi kan også gå ut fra at målene er ganske identiske, noe som i så fall betyr en lengde på 422 cm, en bredde på 184 cm og en høyde på 145 cm. Det er vesentlig mer i alle retninger enn dagens som måler 396 x 168,5 x 142,5 cm.
Så mye større er nykommeren at den får plass til fire tradisjonelle dører i stedet for den ene «halvdøren» som kjennetegner dagens modell. De todelte bakdørene – et annet særtrekk – er imidlertid beholdt.
Bredere appell
Dermed nærmere Mini Countryman seg Golf-klassen og vil dermed appellere til en langt bredere målgruppe enn forgjengeren, som, for å være ærlig, var alt annet enn praktisk, om den var aldri så sjarmerende.
Motorutvalget blir det samme som i nye Mini, og bilene som er avbildet her er en Mini Cooper Countryman og en bil med John Cooper Works-styling.
Norske priser og data for Mini-modellene