-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Hyundai viser racer
Lavere vekt og mer effekt er de viktigste elementene i Hyundais nye konseptbil.
På nylig avholdte Seoul International Motor Show viste Hyundai en konseptbil basert på Veloster. Betegnelsen RM15 står for Racing Midship 2015 og indikerer at dette er en bil som oppviser sportslige egenskaper.
RM15 er bygget rundt en aluminium spaceframe, mens de fleste karosserideler er utført i karbonfiberforsterket plast (CFRP). Bilen veier 1260 kg, en reduksjon på 195 kg sammenlignet med en ordinær Veloster.
Motoren er en 2,0-liter T-GDI turbo bensinmotor med hele 300 hestekrefter og et dreiemoment på 383 Newtonmeter. Motoren er tverrstilt og plassert like bak de to setene, foran bakakselen. Aks-tiden tiden til hundre er 4,7 sekunder.
Vektbalansen foran/bak er 43/57 prosent, og tyngdepunktet ligger lavt – kun 491 mm over asfalten. Det gjør den meget velegnet til for eksempel drifting, noe du skjønner av videoen.
Bilen står på 19-tommers felger med dekk i dimensjon 235/35 R19 foran og 265/35 R19 bak. De fysiske målene er 422 x 186,5 x 134 cm over en akselavstand på 265 cm.
Les også: Hyundai med mc-assosiasjoner