-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
VW-luksus for Kina
Volkswagen viser en firedørs coupé på Auto Shanghai. Med en lengde på over fem meter er den ingen typisk Folkevogn.
- Denne har jeg da sett før, var min første tanke da disse bildene dukket opp. Ta en titt på konseptbilen de viste i Genève for en måneds tid siden – den er ikke så veldig ulik denne.
Men konseptet de viser i Shanghai er litt større – og det har en annen drivlinje. Så kanskje er det en ny Phaeton vi ser konturene av? Selv om det verken snakkes W12 eller V8 her.
Her finner vi nemlig en avansert plug-in hybrid drivlinje. Den består av en turbomatet bensinmotor (TSI) med fire sylindre, en 8-trinns automatgirkasse med integrert elmotor, samt en Li-ion batteripakke.
TSI-motoren har 210 hk og elmotoren 124 hk. Samlet effekt fra systemet er 245 hestekrefter og dreiemomentet 500 Newtonmeter. Den hekk-monterte batteripakken kan lades fra bensinmotoren under kjøring, eller fra en stikkontakt når bilen står parkert.
På ren eldrift har bilen en potensiell rekkevidde på 50 kilometer og en oppgitt toppfart på 130 km/t.
I hybrid modus er rekkevidden med full tank og fulladede batterier 800 km og toppfart 232 km/t. 0-100 km/t skal gå unna på 8,6 sekunder.
Snittforbruket (NEDC) etter målemetoden for plug-in hybrider er 0,23 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 55 gram per kilometer.