-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Rimelig BMW på gang?
Sjansen er stor for at denne BMW-modellen får en attraktiv pris når den lanseres til våren.
2-serie Active Tourer utvides med et nytt familiemedlem neste vår. 225xe blir seriens første ladbare hybrid, og BMW har mikset en spennende cocktail av ytelser og forbruk som kan gjøre modellen meget prisgunstig med norske avgifter.
Batteripakken, som alle ladbare biler trenger, er smart plassert under baksetene slik at hele bagasjerommet er intakt.
Den hybride drivlinjen er sammensatt av en tresylindret 1,5-liters turbo bensinmotor som trekker forhjulene, kombinert med en elmotor som driver bakhjulene. Dermed får man elektrisk firehjulsdrift «på kjøpet».
Samlet effekt er 224 hk, og rekkevidden på ren eldrift er oppgitt til 41 kilometer. Snittforbruket er ifølge NEDC 0,21 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 49 gram per kilometer.
Et så lavt utslipp er gunstig når det skal regnes norske engangsavgifter, så 225xe Active Tourer bør få en attraktiv pris i forhold til ytelser. Og samme drivlinje finner nok også veien til Gran Tourer etter hvert.