-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
VW realiserer GTI Clubsport
Neste år fyller Golf GTI 40 år. Det markeres med en heftig Clubsport-utgave.
Vi fikk et første hint om denne modellen på årets GTI-treff i Wörthersee, og neste uke får vi se den i levende live når bilutstillingen i Frankfurt åpner.
Der presenterer Volkswagen produksjonsutgaven av Golf GTI Clubsport. Dermed følger de en lang tradisjon – det har blitt laget jubileumsutgaver for å feire 20, 25, 30 og 35-årsjubileene til Golf GTI.
Power boost
Årets er den kraftigste noensinne med 265 hester, 35 mer enn i dagens toppmodell. Men det er ikke alt – i en kort periode, rundt ti sekunder, kan sjåføren hente drøye ti prosent ekstra ved hjelp av en boost-funksjon når han foretar en kickdown.
Det barberer null til hundre-tiden til seks blank med manuell girkasse, med DSG kuttes den med ytterligere ett tidel. Til sammenligning trenger en 230-hesters GTI 6,4 sekunder på samme øvelse.
Toppfarten er de samme 250 km/t (249 med DSG) mens snittforbruket er oppgitt til 0,69 l/mil.
Coole detaljer
Men det er ikke bare motoren som er modifisert i Clubsport-utgaven – den har også spesialutstyr, designelementer og fintunet aerodynamikk som gir vesentlig høyere downforce.
Bilen vi får se i Frankfurt er lakkert i Oryx White med sort tak, men den kan også leveres i andre farger.
Den har unik frontfanger, sideskjørt, diffuser, hekkspoiler og felger for å skille seg ut fra en ordinær GTI. Dessuten har den sort dekor med Clubsport-dekaler på sidene og sorte speilhus.
18-tommers felger er standard, men Golf GTI Clubsport kan også leveres med eksklusive «Bresica» 19-tommere. De forkrommede eksosrørene har større diameter enn på en vanlig GTI, og baklyktene har mørktonet glass.
GTI pluss
Interiøret i alle GTI-er har ikoniske detaljer, som ergonomiske sportsseter med skotskmønstret stoff, røde kontrastsømmer, girkule med golfball-design og sort taktrekk.
GTI Clubsport har justerbare racingseter i stedet for sportsseter. Setene er kledd med stoff og Alcantara og setebeltene har røde kontrastsømmer.
En vanlig GTI koster 461.900 kroner med manuell girkasse, så Clubsport-versjonen vil med alle sannsynlighet bikke en halv million. Det fins nok mer enn en håndfull entusiaster som er villig til å bla opp det for å sikre seg et av de eksklusive eksemplarene.