2015 Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe
2015 Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe
2015 Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe
2015 Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe
2015 Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe
2015 Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe
2015 Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe
2015 Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe
2015 Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe
2015 Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe
2015 Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe
2015 Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe
2015 Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe
2015 Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe
2015 Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe
2015 Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe
2015 Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe
2015 Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe
2015 Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe
2015 Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe
2015 Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe
2015 Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe
2015 Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe
2015 Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe
2015 Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe
2015 Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe
2015 Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe

Beistet fra Brabus

Brabus innfrir ønskene til de som ønsker den bøseste SUV-coupéen på markedet.

Publisert Sist oppdatert

Syns du mesteparten av det fra Frankfurt-utstillingen har vært for puslete? Savner du en 850-hesters SUV-coupé, sier du?

Fortvil ikke! Brabus kommer til unnsetning!

Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe er svaret på alle dine problemer.

Ønsker du å sanke misunnelsesblikk og sjalusitanker fra alle i hyttefeltet på fjellet? Vil du ha det barskeste i Madlalia? Det råeste i Holmenkollen? Det villeste i Fjellveien?

Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe er svaret.

Vil du erte på deg en samlet miljøbevegelse? Vekke alle fugler i nærområdet med et knappetrykk? Eller skremme fanden på flatmark?

Ja, du skjønner vel hvor jeg vil hen.

Basert på den allerede ville Mercedes-AMG GLE63 Coupé, er Brabus-utgaven skrudd opp til 11.

850-navnet kommer selvsagt av effekten på 850 hestekrefter, og dreiemomentet er ikke akkurat småtteri det heller:

1450 Newtonmeter!

Dette skyver det tyske beistet fra 0-100 km/t på 3,8 sekunder, og har en (elektronisk begrenset!) toppfart på 320.

For å få til dette har Brabus boret opp motoren fra 5461 til 5912 cm³, montert større turboer, nytt eksossystem og nytt luftinntak (i karbon, naturligvis).

Felgene er 23 tommer store – eller «king-sized» som Brabus selv kaller de – og modifisert luftfjæring gjør at bilen sitter 35 millimeter nærmere bakken enn en, eh, «vanlig» AMG GLE63 Coupé.

Eksteriøret er rikt utsmykket med aerodynamisk fordelaktige biter i karbonfiber, og interiøret kledt om i Brabus’ fineste skinn.

Og for at du ikke skal glemme hvilken bil du kliver inn i om morran, lyser Brabus-logoen opp dørtersklene.

Selvsagt.

Den nevnte miljøbevegelsen får frysninger på ryggen bare de tenker på disse tallene, men noen har kanskje akademisk interesse av å vite de likevel:

Oppgitt forbruk og utslipp på blandet kjøring: 1,19 liter per mil, og 278 gram CO2.

Powered by Labrador CMS