-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
BMWs absolutte Norgesbil
Med en svært hyggelig prislapp, kan dette bli BMWs virkelige storselger fremover; BMW 225xe Active Tourer.


BMW 225xe Active Tourer skiller seg ikke drastisk fra andre Active Tourer-modeller, men ladeluka på venstre forskjerm er naturligvis ny.
Prisen på BMWs nyeste ladbare hybrid er 352.200 kroner.
Det kaller BMW Norge for en «drømmepris».
Det er kanskje vanskelig å si at prisen er konkurransedyktig, for egentlig har ikke denne bilen konkurrenter.
BMW 225xe Active Tourer er foreløpig flerbrukssegmentets eneste ladbare hybrid.
Det nærmeste vi kommer er Toyota Prius+ Seven, som er en parallellhybrid. Prisen på Toyotaen starter på 326.300, til sammenligning.
Drivverket i 225xe AT drar veksler på selveste BMW i8.
Akkurat som i supersportsbilen har 225xe en tre-sylindret bensinmotor på 1,5 liter. I 225xe er denne montert under panseret, mens batterier og elmotorer bakover i bilen gjør hybridpakka komplett.
Det betyr også at bilen får firehjulsdrift.
Motorene yter til sammen 224 hestekrefter – nok til å skyve flerbruksbilen fra null til hundre på 6,7 sekunder. Ikke verst.
Rekkevidden på kun strøm er oppgitt til 41 kilometer, og de høyst teoretiske forbruks- og utslippstallene er 0,2 liter per mil og 46 gram CO2 per kilometer.
Bilen får også en større liste over standardutstyr enn øvrige medlemmer i Active Tourer-familien. Dette inkluderer blant annet ryggesensorer, automatgir, 17 tommers aluminiumsfelger og cruise control.
BMW 225xe Active Tourer er tilgjengelig i Norge fra mars neste år, men forhandlerne i det ganske land tar i mot bestillinger allerede.
BMW 225xe Active Tourer skiller seg ikke drastisk fra andre Active Tourer-modeller, men ladeluka på venstre forskjerm er naturligvis ny: