img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
16 bilder i galleri
Trynefaktor hos Mitsubishi
Med ny snute får Mitsubishi ASX litt forlenget levetid før en etterfølger er på plass.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2018).

Twitter RSS
bsgif

Det vil si; det er modellen som heter Outlander Sport, USA-utgaven av ASX, som får en facelift nå.

Men tidligere erfaringer viser at amerikanske ansiktsløftninger finner veien også til norske butikker – med noen måneders forsinkelse.

USA-utgaven av Outlander-oppdateringen er et godt eksempel på det. Et halvår senere dukket den opp her også.

Sjelden er en ansiktsløfting av en bilmodell mer bokstavelig enn for ASX sin del – det er nemlig frontpartiet som har fått hele oppmerksomheten.

Nå er vel ikke fronten på dagens modell bilens største problem akkurat. Passe tøff og synlig nok i trafikken, uten at det bikker over.

Den nye fronten er ikke like heldig. Skjøten mellom panser og grill er i hvert fall ikke noe designmessig høydepunkt, og det virker som om Mitsubishi har latt seg inspirere av litt for mange andre biler på en gang.

Hadde ikke Mitsubishi fått en oppegående designavdeling på beina igjen ..?

Oppgradert infotainment
Nåvel. Oppdateringen tar også for seg et av punktene dagens ASX faller mest igjennom på; infotainment.

Her lover Mitsubishi et oppgradert anlegg, vi håper det inkluderer helt nytt brukergrensesnitt. Det vil i så fall alene være verdt faceliften.

ASX har uansett vært en god modell for Mitsubishi, ikke bare i Norge, men også i andre markeder. Trendkombinasjonen downsizing og SUV-hype har ført til et ras av kompakte SUV-modeller – noe Mitsubishi var tidlig ute med å forstå.

Jevnt og trutt har konkurrerende merker lansert sine modeller; Mazda CX-3, Honda HR-V og Opel Mokka er gode eksempler på dette – og Toyota er fortsatt i utviklingsfasen av sin C-HR-modell.

Selv om ASX begynner å dra litt på årene nå (slik har utviklingen blitt, at seks år gamle modeller er tilårskomne …), er det altså mer saft i sitronen.

Og de som klarer holde ut litt til, kan glede seg til 2017, når en oppfølger etter hvert er på beina.

Den viser i hvert fall at den nye designavdelingen hos japanerne er i full sving.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: