-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Her er neste BMW 5-er
Ikke noe er offisielt, men vi har grunn til å tro at neste generasjon BMW 5-serie er på plass i løpet av året. Her får du en forhåndstitt.
Dagens 5-serie kom på markedet i 2010, og med en vanlig livssyklus på rundt syv år, er det naturlig at etterfølgeren er på plass i 2017.
Her har i alle fall våre venner i Automedia kommet over et eksemplar under testing. Selv om den er pakket inn i kamuflasje, ser vi lykter og former som ikke skiller seg dramatisk fra dagens modell.
Det gjør trolig heller ikke størrelsen, men likevel er det grunn til å anta at BMW klarer å barbere vekten med rundt 100 kg grunnet bruk av sine nye «35up» plattform som ligger under nye 7-serie og som etter hvert skal danne grunnlag for alle bakhjulsdrevne modeller ned til 3-serien.
Karbonplast
Det innebærer bruk av karbonplast og aluminium i strukturelle elementer, teknologi BMW har opparbeidet seg i forbindelse med de elektrifiserte i-modellene.
Den reduserte vekten skal sammen med nye, moderne drivlinjer sørge for vesentlig lavere forbruk i neste generasjon 5-serie enn i dagens utgaver.
Motoren vil i hovedsak være fire- og sekssylindrede, men BMW kommer neppe unna å også tilby en V8-utgave for det amerikanske markedet.
Avgiftsvinner
I motsatt ende av skalaen vil vi muligens for første gang se 3-sylindrede motorer i en 5-serie. Det har jo vist seg at de firesylindrede mange var skeptiske til, i dag sitter under panseret i flesteparten av de 5-seriemodellene som selges i Norge.
Og det vi garantert også får er en 5-serie plug-in hybrid som kan bli meget attraktiv i vårt marked takket være gunstige avgifter.
Les også: Ny bestselger i 3-serien?
I vår lanseringskalender har vi satt opp ny 5-serie i desember, noe som trolig betyr at den offisielle lanseringen finner sted på høstens Paris-utstilling. De som ønsker Touring-utgaven må nok vente ytterligere et halvt år.
Vi har tidligere avslørt at også en ny 5-serie GT er under utvikling.
En inspirasjonskilde for nye BMW-modeller er den lekre roadsteren BMW Vision Connected Drive fra 2011.