Citroën : Elektrisk mote - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
13 bilder i galleri
Elektrisk mote
Et halvt år etter at den ble produksjonsbil er knusbedårende e-Mehari oppgradert. Av et motehus som er veteran på bil!
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2019).

Twitter RSS
bsgif

I 1996 døde André Courrèges, men navnet på det kjente motehuset døde ikke. Enka, Coqueline, førte det videre, og hun tok navnet til steder grunnleggeren aldri hadde tenkt seg.

For fru Courrèges avslørte seg nemlig snart som er sterk tilhenger av grønn transport, og begynte å vise frem prototyper på rare elbiler.

Bulle kom i 2002, to år etter kom EXE og så hadde vi Zoop i 2006. Av en eller annen grunn forbinder jeg henne også med en Møbelmesse i Milano for ikke altfor mange år siden, men det er mulig at det da bare ble vist noen av de gamle.

Nå kan vi imidlertid presentere en ny. Om ikke helt Courréges – den er vel faktisk mer Citroën, men motenavnet har satt sitt tydelige preg på en bil som faktisk har vært i handelen et halvt år allerede – bare ikke på min radar av en eller annen grunn.

Morobil
Spesifikasjonene er greie, morobil med plass til fire-fem, tre dører, 50 kW, 200 km rekkevidde og med 1300 kg er den garantert ikke noen bombe. 

Og så har de altså laget en «Styled By Courreges» versjon. En av Genèves mest sjarmerende biler. Nå går den helt i hvitt, med litt oransje her og der. Rattet er hvitt, hjulene er hvite og det er mye hvitt skinn inni, med markerte oransje kontraster.

Det er hvite tepper på gulvet, og det frostede pleksiglass-taket er med på å bekrefte preget av veldig lyst. Dessuten finnes det selvfølgelig en egen linje spesialtilpasset bagasje, også i hvitt skinn med noe oransje der også.

Showmobil
Men… Såpass mye bagasje for reiser på 200 km av gangen?

Det gjør ikke noe for bilen at de har fjernet den bakerste bøylen heller. 

Jeg kan ikke tenke meg at dette kommer i salg, det er vel bare en morsom måte å gjøre oppmerksom på at bilen finnes.

Uansett salg eller ei, denne var allikevel mye mer jordnær enn Lacoste-bilen for seks år siden

Men for min del må Citroën gjerne fortsette å trekke inn motehus. I motsetning til når andre forsøker slikt, ender ikke disse forsøkene med katastrofe.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: