-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Her er Megane Estate
Noen måneder etter at nye Megane er lansert på det norske markedet, følger varianten som kan bli bestselger – Megane Estate, eller stasjonsvogn på godt norsk.
Den har en design som er lett å like i tillegg til mange praktiske egenskaper. For eksempel tilbyr Renault et bagasjerom som er svært fleksibelt og en maksimal lastelengde på 2,7 meter. Det er det få, om noen, i klassen som matcher.
Les våre førsteinntrykk av Megane kombi
Med en lengde på 463 cm er den syv centimeter lengre enn en Golf stasjonsvogn. Bredden på 181 cm to centimeter mer enn Golf, men høyden på 145 cm er tre lavere. Et bagasjerom på 580 liter er noe av det nærmeste du kommer Golfens 605 liter i klassen.
Motorutvalget er det samme som for Megane kombi, bensinmotorer på 100, 115, 130 eller 205 hestekrefter. De fire dieselmotorene byr på 90, 110, 130 og 165 hk. Det er foreløpig uvisst hvilke alternativer som blir tatt til Norge.
6-trinns manuell girkasse er standard, men flere av motorene kan også leveres med 6-trinns EDC dobbel clutch automatkasse.
Toppmodellen, Megane GT, leveres med 205-hesters bensinmotor eller 165-hesters diesel samt en unik utstyrspakke som blant annet innebærer firehjulsstyring.
De første bilene kommer på markedet i september, og vi regner med å få en prøvetur i løpet av høsten.