-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
LaFerrari uten topp
Hvis du ikke har noe å vise, da tar du en tre år gammel bil og kapper taket av den. Publikum måper overveldet.
Det var vel egentlig ikke uventet. Ferrari har det jo med å gjøre ting toppløse etter en stund, men det er sjeldent de venter så lenge som tre år – eller når det var den opprinnelige LaFerrari ble vist.
Da jeg fortalte om den nye Aston Martin Red Bull i går, nevnte jeg vel at det var vanlig at når slike biler ble presentert, så kunne folk som du og jeg bare gå hjem og gremme oss fordi vi ikke var kjapt nok på banen.
Slike biler pleier alltid å være utsolgt før de ble vist, skrev jeg.
Det var altså ikke Astons AM-RB 001 – men det skal jeg love denne er.
Bilen har hele tiden vert rettet mot faste kunder og samlere, og har aldri vært ment for deg og meg.
Allikevel skal de av en eller annen grunn vise den på Paris-utstillingen, der et overveldet pressekorps kommer til å stønne: «se – en LaFerrari uten tak! Gosh» og de kommer til å ta millioner av selfies med den som bakgrunn.
Dessuten venter verden med spenning på at Ferrari også skal bruke den anledningen til å fortelle – offentlig – hvor mange eksemplarer den skal bygges i.
Hvis også denne skal bygges i 499 eksemplarer – slik de gjorde med den tette – skal jeg si det begynner å bli ganske mange samlere og faste kunder i det øvre sjiktet.
Alt er uendret i forhold til den opprinnelige, bortsett fra at de kanskje har gjort den litt stivere, siden taket mangler. Skjønt jeg er ikke sikker på at det er stort behov for stivere. Slike biler pleier ikke akkurat å bli kjørt. I hvert fall ikke hardt.
Så vi snakker fremdeles en 800-hesters V12 pluss en 163 hester elmotor slik at totalen ender på 963 hk.
Og hvis du lurer på prisen: Tenk-på-et-tall...