-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny racerbil fra BMW
Nå skal BMW styrke seg i GT4-klassen også. Og det er forholdsvis rimelig inngang til de Store Guttas verden, der vi snakker virkelig topp-plan.
Det går forholdsvis bra for BMW i motorsport for tiden. S 2000 RR samler førsteplasser i Superbikeløp verden over. Foran neste DTM-runde i Moskva, leder BMW både blant bilene og førerne.
Men med M6 GT3 går det ikke fullt så bra.
De har riktignok vunnet noen mindre løp. Et i Canada nylig, og de vant prologen foran 24-timers på Nürburgring, men selve løpet ble teppebombet av Mercedes.
Og i Blancpain-serien ligger det beste BMW-teamet på en sjetteplass for tiden.
Man kan ikke akkurat si at dagens M4 GT4 ligger på topp i årets europeiske GT4-serie heller, men det akter BMW å gjøre noe med.
Ny kundebil
De har nettopp sluppet denne renderingen for å fortelle at de er klar med en ny versjon som er kommet så langt at den skal testes ut allerede i løpet av høsten. Målet er en vinnerbil levert til kundene for 2018-sesongen.
Det høres ut som om BMW har lagt vekt på at dette også skal bli økonomisk akseptabelt.
Man beholder 425-hesters twin-turbo rekkesekseren, men legger på et karbonfibertak og panseret fra GTS, dørene blir også lettvektere, det blir spesiell frontsplitter og vinge bak, pluss racing eksos-system. Setene, bremsene og pedalavdelingen kommer fra M6 GT3.
BMW skal også fortsette med M6 GT3 og med M235i Racing – og alle bilene skal bygges slik at de kan kjøre løp i Europa, Nord-Amerika og Asia. Det første aktuelle løpet later til å bli Dubai 24 timer i januar 2018.
Det er åpenbart at GT4 er inne i en ekspansiv periode og BMW sørger ikke bare for bilene. De utvikler også et spennende Junior-program.
PS!
Denne saken ble skrevet for noen dager siden, men først publisert 1/8. Dermed blir påstanden om manglende suksess for M6 GT3 feil, noe Andres Buchardt (som har kjørt race med BMW ved mange anledninger) påpeker:
- Viser til mandagens artikkel om BMWs GT4. Påstanden om at M6 GT3 ikke har vunnet noe burde kanskje vært justert. Den vant 24h på Spa i helgen:-) Til info, Schubert Motorsport skal teste nye BMW GT4 i årets siste VLN på Ringen.