-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Army med GM-hydrogen
Det er bare noen uker til GM skal presentere sin brenselcellebil utviklet sammen med, og for, US Army.
Lik det eller ei: det er et faktum at når militære tar tak i ting, så skjer utviklingen som regel mye fortere enn dersom det bare ligger kommersielle interesser bak.
Vi har en rekke eksempler som viser dette, fra penicillin til jetfly.
Og nå kanskje det blir ekstra fart i utviklingen av hydrogenfyrte brenselcellebiler. For GM har utviklet en Chevrolet Colorado-basert konseptmodell sammen med US Army Truck Research, Development and Engineering Center (TARDEC) som de skal vise i Washington i oktober.
Dette er resultatet av en avtale som ble undertegnet i fjor, og programmet videre sier at det skal testes og demonstreres i løpet av 2017.
GM har lenge jobbet med brenselceller. Selv kjørte vi en Opel store deler av en demonstrasjonstur fra nordest i Norge til vestest i Portugal, og Generalen har en egen avdeling som heter Global Fuel Cell Activities.
GM er vel de i verden som har flest patenter på brenselcellebiler. Da passer det jo bra at nummer to på den listen, Honda, er en veldig tett samarbeidspartner.
For hæren later det til at det er elbilens lydløse gange og elbilens høye dreiemoment ved lave hastigheter som teller mest for deres offroad-biler. Samtidig som hydrogen gjør det enklere med operasjoner langt unna noen elektriske plugger som en batterielektrisk bil trenger.
GM har bare lagt ut dette ene bilde men med solnedgangen i bakgrunnen kan vi i hvert fall se at bakkeklaringen ser ut som en bil som mener alvor. Den er enda større enn på Colorado ZR2-konseptet fra 2014.
Man får jo en klar antydning av ganske seriøse terrengdekk også.
Kan dette samtidig være GMs kommende svar på den kommende Wrangler Pickup?
Vent en måned, så vet vi kanskje mer. Og hvis vi venter helt til LA-utstillingen, dukker det kanskje også opp noen nye sivile detaljer om prosjektet?