-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Regjeringens nye gave-pakke til bilistene i 2017
Diesel- og bensinavgiften øker i neste års statsbudsjett. Men årsavgiften går ned, bilavgiftene endres og bompengesatsene reduseres slik at bilistene kommer ut i pluss.
I det grønne skatteskiftet legger Regjeringen om avgiftene på kjøp, på å eie og på å bruke bilen, men i sum går avgiftene ned med 900 millioner kroner, var statsminister Erna Solbergs budskap.
– Regjeringen vil forsterke klimaforliket slik at det skal lønne seg å velge bil med lavt utslipp, var statsministerens budskap.
Totalt økes avgiften på klimagassutslipp og drivstoff med 1,6 milliarder kroner.
For bilistene er dette konsekvensen:
* Dieselavgiften øker med 35 øre.
* Bensinavgiften øker med 15 øre.
* Årsavgiften reduseres med 375 kroner.
For en vanlig personbil betyr 12 prosent reduksjon i årsavgiften at den går ned fra 3135 kroner til 2760 kroner.
Bompengesatser som ikke er direkte miljøbegrunnet reduseres med cirka 10 prosent.
Utfasingen av hk-avgiften fortsetter, men verken statsminister eller finansminister ga konkrete løfter om den forsvinner, eller bare reduseres.
Hva som skjer med engangsavgiftene for øvrig er ikke kommunisert, ei heller om fradrag i avgift for ladbare hybrider endres.
Venstre har så langt sagt at avgiftsøkningene ikke er i nærheten av å oppfylle avtalen, MDG inviterer til grønt skattetransportforlik med Ap, SV, Venstre, KrF og Sp, mens miljøorganisasjonene raser og kaller utspillet et hån mot miljøet.