-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Lite norskvinklet fra Kia
Kias Paris-nyheter er uten spesiell appell for Norge. Så du trenger ikke lese denne saken.
Vi har allerede omtalt den viktigste nyheten fra Kia – en helt ny Rio, som er av minimal interesse for Norge. Ikke fordi det er noe feil med bilen, men fordi nisjen er liten og domineres av noen få volumselgere, Yaris, Polo, Fiesta og Fabia.
De andre nyhetene dreier seg om facelift av eksisterende modeller – Carens og Soul.
Markedet for flerbruksbiler var en gang stort og spennende, men de senere årene er det i stor grad blitt overtatt av SUV-er / crossovere.
Så når Kia gjør noen enkle grep med Carens, både interiør og eksteriør, så får det ikke de store overskriftene.
Men Soul er populær i Norge!
Som elbil! Av de 1016 nye Soul som er registrert hittil i år, har 986 stk. (97 %) elmotor. Elbilandelen stiger ytterligere når vi tar med 1890 bruktimporterte Soul i regnestykket.
Soul har som Carens fått et ansiktsløft, som inkluderer nye farger og detaljer, utvortes som innvortes.
Men den kommer også i en ny, sprek utgave – Soul SX med 1,6-liters turbomotor på 204 hestekrefter og 7-trinns dobbel clutch girkasse som standard.
Null til hundre på 7,8 og toppfart på 200 er neppe nok til at den blir en norsk hit – her vil det fortsatt dreie seg om den elektriske utgaven. Som har et meget begrenset marked utenfor annerledeslandet Norge.