-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Q5 fra 602.000 kroner
Audi starter forsiktig med kun to motoralternativer når ny Q5 slippes løs på norske kunder tidlig i 2017. Pris fra 602.100 kroner.
Audi Q5 har vært på slanker’n og har tatt av nær 100 kilo i oppgradert versjon som snart blir å se på norske veier. Den første bilen er allerede på turné rundt til alle landets Audi-forhandlere.
Andre generasjon av Q5 (første generasjon ble lansert i 2008) deler nå plattform med storebror Q7 og har derfor mange likhetstrekk med denne. I tillegg til mer komfort, litt bedre plass inne i bilen til tross for beskjeden økning av ytre mål, litt mer motoreffekt og litt større bagasjerom, er Q5 proppet med det siste innen infotainment inkludert Audi Connect.
Det betyr selvfølgelig at Q5 kan leveres med Virtual Cockpit, Audis avanserte instrumentpanel på 12,3 tommer som erstatter de tradisjonelle instrumentene.
Utgående Q5 ser rett og slett slapp og gammel ut når den plasseres ved siden av den nye. Likevel er det innredningen i ny Q5 som får mest jubel fra meg. Om ikke Audi akkurat er banebrytende på eksteriørdesign, klarer knapt noen produsent å følge dem på interiørfinish. Gamle Q5 var veldig bra, den nye er løftet mange hakk opp.
Derfor overrasker det at Audi forlanger ekstrabetalt for oppvarmet ratt og full LED på en såpass dyr bil som markedsføres tungt på at forspranget ligger i teknikken.
På ekstrautstyrslisten står også ryggehjelp med tilhenger, induktiv lading av mobiltelefonen, headupdisplay og matrix LED hovedlys.
– Målet er å selge minst 1000 biler neste år, og helst litt flere, sier Øyvind Rognlien Skovli, kommunikasjonsansvarlig for Audi i Norge.
Med tanke på at forrige Q5 var en av Audis bestselgere med et årlig volum på rundt 1000 biler, bør målet være innen rekkevidde for bilen som nå bygges i Mexico og er første Audi til Norge derfra.
Mens småbrødrene Q2 og Q3 leveres med 2WD og 4WD, er det kun 4x4 som gjelder for Q5. Forrige Q5 var tilgjengelig med seks motorvalg, den nye kommer i første rekke kun med to:
• 2,0 TDI 190 Hk quattro S tronic fra kroner 602 100.
• 2,0 TFSI 252 Hk quattro S tronic fra kroner 739 900.