-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Ny e-Golf er priset
Volkswagen offentliggjør i dag prisen på nye e-Golf. Det får trolig frem smilene hos Opel Norge.

Nye e-Golf skal koste fra kr 299.300, en økning på 37.000 i forhold til dagens modell. Men viktigere er nok forholdet til den antatte hovedkonkurrenten, Opel Ampera-e som overraskende ble priset til kr 289.900.
Dette er pris på rimeligste modeller, uten at vi tar hensyn til utstyr.
e-Golf får en batterikapasitet på 35,8 kWt som er en økning på mer enn 60 prosent sammenlignet med forgjengeren. Men den kommer til kort overfor Ampera-e med en kapasitet på hele 60 kWt.
Omsatt til teoretisk rekkevidde kan e-Golf skilte med 300 kilometer mot Opelens 500 km. Ifølge Volkswagen gir det en rekkevidde under norske forhold på 200-300 kilometer på sommerføre og 150-200 på kalde vinterdager.
Opel opererer ikke med tilsvarende forholdstall, men vi kan anta at den praktiske rekkevidden blir vesentlig bedre enn for e-Golf.
Nye e-Golf har en effekt på 136 hestekrefter og et dreiemoment på 290 Nm til sammenligning med 204 hk / 360 Nm hos Opel.
Volkswagen leverer de første bilene til norske kunder i mars, men de første Opel-kundene får sin Ampera-e levert i juni. Regn med lange ventelister på begge modellene.
Se detaljert oversikt over alle viktige konkurrenter til nye e-Golf