Skoda Kodiaq: Skodas Kodiaq Scout - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
6 bilder i galleri
Skodas Kodiaq Scout
Dersom du vil gi omgivelsene inntrykk av at du kjører en terrengbil bør du ta en titt på nye Kodiaq Scout. Den lanseres i Genève om noen uker, her er de første bildene.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2018).

Twitter RSS
bsgif

– Kodiaq har fått en veldig god mottagelse i det norske markedet, og vi har tro på at Scout-versjonen vil gjøre bilen enda mer attraktiv for flere, sier kommunikasjonssjef for Skoda i Norge, Jan Erik Haugen.

Les våre førsteinntrykk av Skoda Kodiaq som kommer til Norge i mars

Flere detaljer skiller Scout-utgaven fra en vanlig Kodiaq. De sølvfargede beskyttelsespanelene foran og bak gir sammen med Scout-spesifikke 19-tommere klare hint om offroad-egenskaper.

I tillegg til felger og beskyttelsespaneler vil Kodiaq Scout kjennetegnes utvendig av mørke ruter og sølvfargede detaljer på speil, grill og lister.

Mer teknikk
Teknikken er tilpasset utseendet. Scout vil bli utstyrt med Off-Road-assistent, beskyttelsespaneler for understell og motor samt parkeringsassistent foran og bak.

Den får også Driving Mode Select som lar sjåføren velge mellom seks ulike modi (Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual og Snow). Systemet justerer motor, girkasse og servostyring for å gi optimale egenskaper under alle forhold.

Standardutstyret inkluderer videre blant annet multifunksjonsratt, innvendig LED-belysning i ti farger, infotainment system med åtte høyttalere og alcantara-seter.

På jakt etter ny bil? Sjekk vår lanseringskalender

Fire motoralternativer
Kodiaq Scout kan leveres med fire forskjellige motorer. De som fortrekker bensin kan velge mellom 1,4 TSI med 150 hestekrefter og 2,0 TSI med 180 hk. Dieselmotorene er begge 2,0 TDI-motorer, og de yter 150 eller 190 hestekrefter.

Alle motoralternativene leveres i kombinasjon med intelligent firehjulsdrift. Ved normale kjøreforhold og lett last vil mesteparten av kreftene sendes til forhjulene for å spare drivstoff, men ved behov sendes mer kraft til bakhjulene.

En bakkeklaring på 194 millimeter gjør at Kodiaq klarer seg brukbart også utenfor asfalterte veier. Korte overheng foran og bak gjør at bratte bakker og dumper kan forseres uten problemer.

Står for en støyt
Bad-road-pakken sørger også for å beskytte undersiden av bilen – inkludert vitale deler som bremserør, drivstoffslanger, motor og kabler.

Ved å stille bilen i offroad-modus justeres demperne (på biler med Dynamic Chassis Control), motorstyringen og sikkerhetssystemene for å sikre optimale egenskaper i tøft terreng. Hill-Descent Control-funksjonen sørger for at bilen holder konstant fart ned bratte bakker.

Kodiaq Scout vises på Genève-utstillingen i mars, og de første bilene forventes til Norge til høsten. 

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: