-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Spør oss om Opel Ampera-e
Nå skal vi endelig få kjøre Opel Ampera-e – nå har du sjansen til å fyre løs dine spørsmål om bilen.

Endelig! Etter å ha sett bilen og så vidt få ta på den på bilustillingen i Paris, og deretter fått en liten prøvetur i passasjersetet utenfor fabrikken i Detroit skal vi endelig få kjøre Opel Ampera-e.
Hva vil du vite om bilen? Se hvordan du sender inn spørsmål nederst i artikkelen.
En del vet vi om denne bilen allerede. Vi vet at den har oppgitt 500 kilometer rekkevidde fra en 60 kWh batteripakke, og at startprisen er på hyggelige 289.900.
Bilen bygges altså i Detroit, på samme samlebånd som den identiske Chevrolet Bolt og den lille Chevrolet Sonic. Basert på førsteinntrykket av bilen fra før jul, er jeg sikker på at fabrikken gjerne kan sette inn et ekstra skift for å dekke etterspørselen bare fra Norge.
Det må jo være herlig for en elbilprodusent å ha Norge som et svært rullende testlaboratorium for disse bilene – hvor kundene attpåtil betaler for det!
Teknisk er det ingen revolusjon vi finner i Opel Ampera-e. Den er bygget på ganske tradisjonelt vis, med stålkarosseri (med dører, panser og bagasjeromslokk i aluminium) og et interiør som blander vanlige GM-deler med noen modellspesifikke detaljer. Karbonfiber og den slags materialer er det ikke snakk om her.
Et rent kostnadsspørsmål, ifølge GMs sjefsingeniør for elektriske biler, Pamela Fletcher. Det har vært viktigere å bruke pengene på det store batteriet.
I motsetning til BMW i3, en naturlig konkurrent, har GM valgt å plassere hele drivlinjen til Ampera-e foran i bilen. Det betyr forhjulstrekk, men også svær bagasjeplass. Også bakseteplassen imponerer i Ampera-e.
Hurtiglading er også på plass – med 50 kilowatt maksimalt. Det er ikke like mye som for eksempel Tesla-modellene klarer ta imot, men likevel nok til å gi mange mil med kapasitet på en 20-30-minutters rast.
De første kundebilene er forventet å lande i Norge tidlig i juni. Det vil sannsynligvis være starten på en Opel-revolusjon her til lands.
Hva lurer du på om Opel Ampera-e? Send inn dine spørsmål her!