-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Porsche Panamera Sport Turismo
Jeg antar en del av dere har sett frem til denne modellen siden høsten 2012. Nå kan snart drømmen realiseres.
Porsche Sport Turismo het konseptbilen som ble vist på Paris-utstillingen i 2012, og betegnelsen er logisk nok overført til produksjonsmodellen som debuterer i Genève neste uke.
Jeg er litt usikker på om jeg skal definere den som en stasjonsvogn eller en kombikupe – målene er så godt som identiske med den vanlige Panamera-modellen, 505 x 143 x 194 cm over en akselavstand på 295 cm.
Riktig nok får du 20 liter mer bagasjeplass, 520 liter med setene oppreist, 1390 liter når baksetene legges ned, men stasjonsvogn?
Fem varianter står på programmet i startfasen, alle med firehjulsdrift og Porsches effektive PDK girkasse: Panamera 4, 4S, 4S Diesel, 4 E-Hybrid og Panamera Turbo.
Den ladbare hybriden blir rimeligste modell med en startpris på kr 1.224.900. For det beløpet får du 462 hester som tar deg fra null til hundre på 4,6 sekunder og videre til en toppfart på 275 km/t.
Sport Turismo blir første Panamera som kan leveres med fem seter, men midtsetet bak er nok best egnet for barn – de ytre setene er prioritert med hensyn til komfort. Du får den også som fireseter med elektrisk styrte bakseter.
Med unntak av Panamera 4 har alle modeller luftfjæring som standard. Over den store bakluka sitter en aktiv hekkspoiler som en forlengelse av taket. Den aktiveres automatisk i hastigheter over 170 km/t for å gi inntil 50 kg ekstra marktrykk.
Da vi nylig skrev om den nye toppmodellen, Panamera Turbo S E-Hybrid, antydet vi et Panamera-salg på 150 biler inneværende år. Med Sport Turismo blir det antagelig enda høyere, avhengig av hvor mange biler den norske importøren får lagt sine hender på. Leveringene starter i november, så det blir neppe noe stort antall i 2017.