BMW 6-serie GT
Foto: Automedia©
BMW 6-serie GT
Foto: Automedia©
BMW 6-serie GT
Foto: Automedia©
BMW 6-serie GT
Foto: Automedia©
BMW 6-serie GT
Foto: Automedia©
BMW 6-serie GT
Foto: Automedia©
BMW 6-serie GT
Foto: Automedia©
BMW 6-serie GT
Foto: Automedia©
BMW 6-serie GT
Foto: Automedia©

BMW fra fem til seks

Med sedan og stasjonsvogn på plass, gjenstår bare én 5-seriemodell. Men den får nytt navn i forbindelse med generasjonsskiftet.

Publisert Sist oppdatert

3-serie GT er populær i Norge, men storebror 5-serie GT er et annet kapittel. Du skal lete lenge etter biler registrert på norske skilter.

I et forsøk på å gi modellen nytt liv lanseres den snart i ny innpakning. Samtidig bytter den navn – heretter skal den tilhøre 6-serien.

Fronten blir felles med 5-serie sedan og Touring, men GT-utgaven beholder taklinje og den store bakluka. Hekken får en ny utforming som skal gjøre den praktiske bilen mer attraktiv.

Innvendig er 5-serie GT på størrelse med 7-serien takket være en lang akselavstand, og nå skal den raffineres for å fremstå som enda mer luksuriøs og påkostet enn dagens modell.

6-serie GT får et helt nytt dashbord og luksus og komfort du normalt finner i de mest påkostede modellene i 7-serien.

Bilen skal bygges på den nye CLAR-plattformen som skal danne grunnlag for alle bakhjulsdrevne modeller i 3-, 4-, 5-, 6- og 7-serien. Plattformen består av høyfast stål, aluminium og karbonfiber og reduserer vekten fra den utgående modellen med rundt 80 kg.

På motorfronten vil BMW tilby et utvalg bensin- og dieselalternativer, og med stor sannsynlighet også en ladbar hybrid. Det kan være nøkkelen til en større suksess enn forgjengeren noen gang har opplevd her i landet.

Powered by Labrador CMS