-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Audis elektriske framtid
Ikke før hadde Skoda sluppet Vision E ut av sekken i Shanghai, så dro Audi lakenet av e-tron Sportback samme sted. Det er bare å glede seg til den elektriske fremtiden.
Det er Kina og finansbyen Shanghai som gjelder når VW-konsernet flagger den elektriske fremtiden i form av konseptene Audi e-tron Sportback, Volkswagen I. D. Crozz og Skoda Vision E.
Alle tre er skisser på biler som går i produksjon i 2019 for Audis del og i 2020 for de to andre. Men i 2018 – altså allerede neste år – ruller SUV-en Audi e-tron av samlebåndet.
Fordi Audi fortsatt mener at forspranget ligger i teknikken, er Audi e-tron Sportback ikke bare den største crossovermodellen med L/B/H-målene 4,90/1,98/1,53 meter og akselavstand på 2,93 meter som VW-konsernet viser i Shanghai, men også den klart kraftigste.
Teknikken blir identisk med 2018-SUV-en. Tre elmotorer, to som driver bakhjulene og en motor foran som sikrer firehjulsdrift, yter i sum 435 hk (320 kW). En egen boostfunksjon løfter effekten over korte perioder til hele 503 hk. Da lover Audi at 0-100 km/t gjøres unna på 4,5 sekunder.
Audi sier ingen ting om bilens toppfart, men siden SUV-ens toppfart begrenses til 210 km/t, gjelder sannsynligvis det samme for kupéversjonen.
Batterikapasitet og rekkevidde blir identisk for de to modellene. Kapasiteten på batteripakken i bunnen av bilene oppgis til 95 kWh, det skal holde til rundt 500 kilometer rekkevidde målt etter NEDC-syklusen.
Et så stort litium-ion-batteri er slett ikke lett, men Audi sier ikke noe om vekten på batteriet eller bilens egenvekt.
Derimot legger Audi opp til at elbilene deres skal kunne induksjonslades.
– Nå kommer det elektriske nyheter på løpende bånd fra Audi og vi opplever massiv interesse for elektrifiseringsprosjektene i Norge. Med Audi e-tron på plass neste år, og Sportback-versjonen året etter, blir det ekstra moro å representere de fire ringene fremover, sier Harald Edvardsen-Eibak, direktør for Audi i Norge.
Til tross for størrelsen presenteres Audi e-tron Sportback som fireseter med helt adskilte stoler bak og sterkt hellende hekk. Digitalt styrte Matrix LED-lys sørger for optimal sikt i mørket.
Små kameraer erstatter på konseptet utvendige speil. I tillegg til å redusere luftmotstanden eliminerer kameraene blindsone-problematikken. Kamerabildene vises på egne displayer i dørene og bilprodusentene arbeider for å endre regelverket slik at de fysiske speilene kan erstattes av kamerateknologi.