-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Volvo mot full elektrifisering
Om få år får du ikke kjøpt en eneste Volvo uten stikkontakt. De nye bilene blir som skapt for Norge.
Elbiler og ladbare hybrider er et must om man skal lykkes i Norge, men i resten av verden har de blitt mottatt med et langt gjesp. Men verden er i endring, og så godt som alle produsenter har i dag fremtidsplaner som inkluderer elektrifisering i større og mindre grad.
Volvo er blant dem som går lengst – nå forteller de at alle deres biler fra og med 2019 skal ha en eller annen form for elektrifisering.
Der betyr ikke at de kun skal lage rene elbiler, men at biler med kun forbrenningsmotor blir borte.
Vi kan med andre ord forvente et godt utvalg av ladbare hybrider, slik de i løpet av de siste årene har lansert i alle serier med unntak av V40, men denne «gamle» modellen står uansett foran et generasjonsskifte.
– Dette handler om kunden, forteller Konsernsjef Håkan Samuelsson. – Etterspørselen etter elektrifiserte biler blir stadig større, og vi ønsker å møte kundenes behov i dag og i fremtiden. Snart kan du velge den elektrifiserte Volvoen du ønsker.
Selskapet lover å lansere fem helelektriske biler mellom 2019 og 2021. Tre av dem blir Volvo-modeller, og to av dem elbiler med høy ytelse fra Polestar - Volvo Cars eget selskap for høyytelsesbiler.
(artikkelen fortsetter)
De fem bilene blir supplert av et utvalg bensin- og diesel-plug-in-hybrider, samt 48 Volts milde hybrider som alternative versjoner av samtlige modeller. Dette gjør ifølge Samuelsson Volvo til bilprodusenten med det bredeste utvalget av elektrifiserte biler.
Jeg tror Volvo skal jobbe raskt og effektivt for å oppfylle den påstanden, for «alle» produsenter er i ferd med å fase inn elektrifisering av bilparken sin i årene fremover.
– Denne kunngjøringen markerer slutten for biler med bare forbrenningsmotor, sier Samuelsson. Han legger til at Volvo Cars etter planen skal ha solgt én million elektrifiserte biler innen 2025, og at produksjonen fra samme år skal være klimanøytral.
– Vi har sagt det, og vi mener det. Dette er måten vi skal gjøre det på, bekrefter Volvo-sjefen.
Ifølge den norske importøren står plug-in hybrider nå for mer enn 90 prosent av salget av nye XC60, XC90 og V90. Ifølge OFV er Volvo Norges femte største merke i første halvår, men selv om hybridene er populære utgjør de bare 26,4 prosent av det totale Volvo-salget i Norge.