-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Engelsk el-Mini
Det har lenge vært usikkert hvor BMW ville produsere sin kommende batterielektriske Mini. Til lettelse for mange har de, på tross av Brexit, bestemt seg for Oxford.
BMW er blant dem med meget ambisiøse batterielektriske planer. Det skulle bare mangle, det er vel de som har det bredeste utvalget av noen bilprodusenter. Tar du med alt som kalles elektrifisert snakker vi ni modeller.
I 2025 regner de med at slike biler vil utgjøre inntil 25 % av totalen deres – og inne i det bildet skal det komme en del interessante batterielektriske versjoner.
Minien skal i produksjon i 2019, og blir i hvert fall i første omgang den 3-dørs modellen som er hovedpilaren i Mini-programmet. Da vil Mini kunne tilby biler for bensin og diesel, som plug-in hybrid og som hel-batteri-modell.
Tysk-britisk
Null-utslippsversjonen vil få hele den elektriske drivlinjen produsert i Dingolfing og Landshut, to store BMW-anlegg i Bayern. Så blir den transportert over Kanalen og bygget inn i biler i England.
Sannsynligvis har BMW allerede nå fått en slags forhåndsforsikring om hvordan toll og avgifter ved import, eksport, reimport og reeksport vil bli post-Brexit.
Det er disse spørsmålene som gjør at mange har utsatt avgjørelsen om større investeringer på øya i det siste.
BMW frisker samtidig opp hukommelsen vår, ved å være ganske klar på elektrifiseringsprogrammet deres ser ut fremover.
i8 Roadster vil bli den neste, 2018. Så er det altså Minien. X3 som batterielektrisk vil komme i 2020, og så er det iNEXT i 2021.
Og det er allerede så meget som nesten 10 år siden vi kjørte den første el-Minien. Den gang som et rent eksperiment.